outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Outdoor forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 319 gæster og 12 medlemmer online

Log på / af

Test af Nordisk Voss 20 tarp

• Pihlen
  • Pihlen's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
  • Outsite turleder / instruktør
  • Outsite turleder / instruktør
  • Næste tur:
Mere
3 måneder 1 uge siden #1 af Pihlen
Pihlen Oprettet emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp

Jeg havde heldigvis fået en stor Nordisk Voss tarp på...

Vi skulle afholde et friluftskursus i de svenske skove, i den såkaldte “vildmark”. Der skulle undervises i skoven, og hvad er bedre end undervisning i friluftsliv i den samme natur som kundskaberne skulle afprøves i?! 

Vejret var dog ikke helt med os denne weekend. Der var lovet både sol og regn, så selvfølgelig kom Ideen om en tarp, der var stor og kunne holde deltagerne tørre i lejren.

test af nordisk voss 20 tarp

Læs mere...

Mvh.Brian
Outsite frivillig og turleder.
www.instagram.com/pihlen88/

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
3 måneder 1 uge siden #2 af Doktoren
Doktoren svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Øv! Akkurat som jeg havde tænkt mig at købe den! Den lyder ikke umiddelbart som en langtidsholdbar løsning. Er der andre forslag til store tarps? Altså over 3x3?

Mere
3 måneder 1 uge siden #3 af Terje
Terje svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Andre tarps, jeg har set på, vejer mindre. (og er sikkert også mindre)

Jeg gætter derfor på, at de er lavet i lige så tyndt materiale, i sil-nylon.

Mon de så ikke føles lige så skrøbelige? Men sandsynligvis er stærke nok?

Mere
3 måneder 1 uge siden #4 af Panie
Panie svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Har en Tatonka tarp på 425x445 cm. Ikke sil-nylon og ikke superlet men super holdbar. Har brugt den masser af gange i både regn og blæst , som regel en 5-6 dage i træk og den fejler absolut ingenting. www.friliv.dk/telte/tarps/tatonka-tarp-1-pu_26686.aspx?gclid=Cj0KCQiAlpDQBRDmARIsAAW6-DNoEosbbNm4TXZk4gnITtyY3uWCqZgFDSvblEMmlHy9OdB2FIim3pkaAvwqEALw_wcB

Mere
3 måneder 1 uge siden #5 af Doktoren
Doktoren svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Vil det sige Terje at du tænker at den holder fint selvom den ser lidt skrøbelig ud?

Mange tak Panie! Den var fuldstændig gledet under radaren. Den kommer på indkøbslisten

Mere
3 måneder 1 uge siden - 3 måneder 1 uge siden #6 af Terje
Terje svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Altså, det er jo ren teori, jeg har ikke set tarpen, og ved ikke hvordan den er konstrueret - jeg tænker her på, at der skal være forstærkninger/ ekstra lag stof ved de "tie-outs" eller øjer, hvor man binder tarpen fast. På billedet på artiklen ser det vel konstrueret ud; sådan er min erfaring også med Nordisks telte.

Men synes også ved telte, at man kan se syningerne, fx. ved barduners vedhæftning, giver sig, uden at noget af den grund går i stykker.

Brian = Pihlen = artikelskriveren har større erfaringer med tarps end jeg, idet han også bruger dem til hængekøje.

Jeg er meget nysgerrig på, hvornår det lette stof, som mere og mere bruges til telte o.l. bliver for svagt.
Sidste erfaringer jeg hørte om, var de Outsitere, der havde storm/ hård vind på Dovrefjell - der slap de med bukkede stænger (og én knækket, der vist fik løbegangen til at gå i stykker, som jeg har forstået historien).

Må vist lige læse Dovrefjell-turberetningen igen.
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden af Terje.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doktoren

Mere
3 måneder 4 dage siden #7 af MortenA
MortenA svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Er jeg den eneste som synes 1800 kr er meget for en 4.5X4.5 presenning?

Mere
3 måneder 4 dage siden #8 af Ljunggren
Ljunggren svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Jeg har 2 Siltarp i forskellige størrelser og jeg har haft dem i mange år og har aldrig haft skader på dem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doktoren

Mere
3 måneder 4 dage siden #9 af Ljunggren
Ljunggren svaret på emne: Test af Nordisk Voss 20 tarp
Jeg har 2 Siltarp i forskellige størrelser og jeg har haft dem i mange år og har aldrig haft skader på dem.

Tid til at oprette siden: 0.197 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor Fjeld rabat
pro outdoor rabatkode og outdoor udstyr OutRoedovre stor friliv.dk rabat spejdergear banner
Vandregrej stor OutdoorProLogo tentsile  

Samarbejdspartnere

fjaellraeven udstyr Nordisk nalgene logo lille teva logo lille
Primus Yeti Tentipi Jetboil logo
ExpedAnnonce sea to summit logo lille AclimaAnnonce robens
immeln kanotcenter logo lille Odex summit to eat logo ab camping og outdoor udstr
STMNy The Good Karma GrowersCup logo  All Out

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 2002-2018 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.