outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

• Ingen indlæg at vise.

Indlæg uden svar

• Gurli's profilbillede
    • Alone
    • Så er 4. sæson kommet, hvis nogen...

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 289 gæster og 3 medlemmer online

Log ind

Tilmeld nyhedsbrev

Fjällräven G-1000 og Greenland Wax 50 års jubilæum

• Milho
  • Milho's profilbillede Emne forfatter
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Fjeldet!
Mere
1 uge 1 dag siden #1 af Milho
Milho Oprettet emne: Fjällräven G-1000 og Greenland Wax 50 års jubilæum
G-1000 og Greenland Wax
Åke Nordin (Fjällrävens grundlægger)...

Stort tillykke Fjällräven med jeres 50 års jubilæum for Greenland serien, G-1000 og Grøndlandsvoksen. Imponerende produkter der stadig holder i dag og er tidssvarende i det miljømæssige hensyn - godt gået! Se også nyheden Fjällräven Greenland Half-Century Jacket.

fjeallraeven g 1000 jubilaeum

Læs mere...

Vh Christian

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Panie
  • Panie's profilbillede
  • Væk
  • Outsite+ medlem
  • Outsite+ medlem
Mere
6 dage 21 timer siden - 5 dage 22 timer siden #2 af Panie
Panie svaret på emne: Fjällräven G-1000 og Greenland Wax 50 års jubilæum
Et par "gamle" Fjällräven historier.
Jeg har et par grønlandsbukser som er købt i 1986. Bortset fra de sidste 2-3 år er de brugt flittigt på utallige ture. I 87 blev de stort set brugt hver dag i 5 mdr da jeg var på off-road mc rundt i Australien og det var de eneste lange bukser jeg havde med. Derefter en måneds rygsæktur i Indonesien. Senere er de brugt rigtig meget på arbejde som pædagog i naturbørnehave osv. osv. Efter næsten 30 års brug er de nu så tyndslidte på røv og knæ at det nok ikke er lovligt at bruge dem mere. For sjov skyld har jeg selvfølgelig gemt dem. Men det siger da lidt om holdbarheden på det kære g-1000 stof.

Ligeledes har jeg et Fjällräven telt (Everest 3) som er meget tæt på at være 20 år gammelt. Desværre var der for et par år siden forsvundet en stang til teltet (stængerne var præcis en af grundene til jeg købte det i sin tid da de kan pakkes/skubbes inden i hinanden og dermed ikke fylder meget i længden) Jeg henvendte mig hos Fjällräven for at prøve lykken om det måske var muligt den kunne opstøves.
Meget flink dame ringede til mig to dage efter og fortalte at det kunne jeg sagtens få, den kostede 120 kr og hvem af deres forhandlere skulle den sendes til.
Helt fantastisk service på sådan et gammelt og for længst udgået telt.
Må bare sige at jeg aldrig har haft et stykke Fjällräven grej jeg ikke har været tilfreds med.
Sidste redigering: 5 dage 22 timer siden af Panie.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Pihlen, Doktoren

Mere
6 dage 7 timer siden - 6 dage 5 timer siden #3 af Terje
Terje svaret på emne: Fjällräven G-1000 og Greenland Wax 50 års jubilæum
Da jeg startede med at fjeldvandre, var Fjällräven (og Norröna!!) the shit!!

Jeg har stadig mit Fjällräven Lowait III telt, jeg købte i 1985. Det er lavet i PU-belagt polyester, og vejede (se navnet lo-wait) 2075g. For et 3 personers telt, dog uden rigtig apsis, kun halvtag.
Foto: www.flickr.com/photos/uli_harder/4738549610

Jeg har fået mishandlet bunden med terpentinholdig Fabsil (til bomuldstelte) så den er utæt, og pu-belægningen er delamineret.
Alligevel fungerer teltet fint, her 32 år senere - havde det med på Mosten MC-træf for et par år siden.
Sidste redigering: 6 dage 5 timer siden af Terje.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Panie

Tid til at oprette siden: 0.297 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor pro outdoor rabatkode og outdoor udstyr
OutdoorProLogo OutRoedovre stor friliv.dk rabat tentsile connect
Vandregrej stor FNE Outdoor BannerAlphastore tentsile
Kungsleden Abisko Kebnekaise SingleCover UrbanOutdoor

Guide til Kebnekaise

outsite medlemskab

Sponsorer

Klatregrej stor Fjeld-og-fritid vandfilter net

outsite vandre og friluftsliv

Bliv sponsor på Outsite.org

Samarbejdspartnere

fjaellraeven udstyr Nordisk STMNy ab camping og outdoor udstyr
Primus Yeti Tentipi Lifestraw2
All Out GrowersCup logo

The Good Karma

Calazo
ImmelnPartner AnnonceSuunto Odex WXWileyx 2
  CasioProTrek   ExpedAnnonce   AclimaAnnonce  

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 2002-2017 - Betingelser - Kontakt os  - Foreningen Outsite 

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Alle artikler, tests osv. er ikke økonomisk støttet men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.