outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Outdoor film om vandring

• Milho
  • Milho's profilbillede Emne forfatter
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
3 år 7 måneder siden #1 af Milho
Outdoor film om vandring blev oprettet af Milho

Only the Essential - Pacific Crest Trail

I går udkom Only the Essential - Pacific Crest Trail dokumentar der handler om at vandre 4294 km. ad hele PCT fra grænsen til Mexico i syd, til grænsen til Canada i nord. Selvfølgelig en stor bedrift i sig selv og skaberne har brugt 5 måneder på at vandre 10% rundt om jorden. Filmen har vundet adskillige priser på mange filmfestivaller, men gør det den god?

only the essentiel pacific crest trail dokumentar

Læs mere...

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Søgaard, Georas, JCV

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Georas
  • Georas's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
3 år 7 måneder siden - 3 år 7 måneder siden #2 af Georas
Besvaret af Georas på emne Outdoor film om vandring
Tak for en dejlig, ærlig, anmeldelse.
Ikke et ondt ord om outsite, men Det er jo nok med vandring som det er med sex, det er sjovere at deltage i end at kigge på!
Når det er sagt, så synes jeg nu filmen er ganske god, man får et godt indtryk af hvor lang PCT egentlig er, og den sidste del af filmen, gennem Oregon og Washington, er flot, med gode og reflekterende kommentarer. Jeg er derfor nok nærmere på fire end på to vandrestøvlestjerner :)

De bedste hilsner
Rasmus
Sidste redigering: 3 år 7 måneder siden ved Georas. Begrundelse: Tilføjelse
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

• Milho
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
3 år 5 måneder siden #3 af Milho
Besvaret af Milho på emne Outdoor film om vandring
Jeg tror at jeg ligger mere i det end flotte billeder, Altså forventer meget mere info osv.
Jeg tror også at jeg ikke kan abstrahere fra at det vælter ud med film magen til denne. Det er som om alle farer ud og ikke tænker på indhold andet end smukke landskaber :)

Jeg synes dog stadig at den er værd at se - de to stjerne til trods.

Vh Christian

• Urban packrafter
  • Urban packrafter's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
3 år 5 måneder siden - 3 år 5 måneder siden #4 af Urban packrafter
Besvaret af Urban packrafter på emne Outdoor film om vandring
Hej Christian
Har først fået set din anmeldelse nu, og er ganske enig. Jeg så filmen mellem jul og nytår, og i dag kan jeg ikke huske noget fra filmens handling.

Jeg kan ikke lade være med lidt at sammenligne den med en anden film As it Happens, der ligeledes følger to venners vandring af PCT.

As it Happens formår meget bedre at skabe en fortælling gennem at fokusere på karakterernes udvikling og de dramaer under turen.

Wild Confluence som har lavet Only the Essentials har forøvrigt også lavet en film om packrafting (noget som ligger mig meget på sinde. Desværre skuffer den lige så meget som Only the Essentials. Flotte billeder, men ingen handling og tomme karakter. (den kan ses her, hvis nogle er nysgerrige - vimeo.com/150517301)
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved Urban packrafter.

• Milho
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
3 år 5 måneder siden - 3 år 5 måneder siden #5 af Milho
Jeg ved at produktionsselskaber også har forsøgt sig med outdoor-serier, men har det svært med det. Problemet er at de ser det fra en journalistisk vinkel (selvfølgelig), men de kommer hurtigt i knibe, da det med en produktions stramme skema kommer til at være, gå/pause/gå/frokost/gå/aften/sove.

Det er fint nok i 5 minutter, men ikke i 1,5 time.

Eksemplet er tydeligt i "Bertelsen på Caminoen". Her er produceren i panik og det bliver endnu værre da Bertelsen "stikker af" (hvis det altså ikke er opsat for at få mere historie ind).

Den starter ellers godt, men i løbet af "julekalenderen" bliver det hverdag på Caminoen.

Jeg fandt første afsnit:

Igen - "Bertelsen på Caminoen" er bestemt værd at se, men man kunne proppe meget mere ind i programmet.

Vh Christian
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved Milho.

• Urban packrafter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
3 år 5 måneder siden - 3 år 5 måneder siden #6 af Urban packrafter
Ja man kan godt se produceren griber efter mange halmstrå i Bertelsen på Caminoen ;).

Jeg elsker simpelthen, at selvom hvert afsnit kun er 20 minutter langt, så bruges der 3-4 minutter i starte på at gennemgå, hvad der skete sidste afsnit, og også 2-4 minutter på noget gentagende voiceover om, hvor spirituel Caminoen er. Trækkes undertekster, voiceover og indledning fra er det vel højest 7-10 minutter, hvor man har fokus på Bertelsen og Caminoen.

Kom desværre ikke til at Bertelsen stikker af, men jeg må se om jeg kan komme igennem de resterende 15 afsnit.
Sidste redigering: 3 år 5 måneder siden ved Urban packrafter.

• Milho
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
3 år 5 måneder siden #7 af Milho
Meget amerikansk in- og outro ja :D

Den tager en drejning senere :) som skrevet er den da værd at se og den har sikkert været med til at fremme friluftslivet herhjemme og på Caminoen.

Vh Christian

• Urban packrafter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
3 år 5 måneder siden #8 af Urban packrafter
Ja Caminoen er i hvert fald voldsomt populær. Jeg kedede mig heller ikke, men tilgengæld spolede jeg forbi både indledning og Camino Voiceover :P
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Tid til at oprette siden: 0.099 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.