outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 172 gæster og 5 medlemmer online

Log på / af

Fejl

There was a problem loading image Kalix-138.jpg

Test af frysetørret mad

• Milho
  • Milho's profilbillede Emne forfatter
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Bålhygge i Sydsverige
Mere
2 år 9 måneder siden #1 af Milho
Test af frysetørret mad was created by Milho

Madtest: Hvilken frysetørret ret smager bedst?

Frysetørret mad har ændret sig meget på bare få år. Der er kommet mange flere produkter på markedet og konkurrencen mellem de frysetørret retter er stor hvilket går ud over din tunge, men heldigvis på den gode måde. Denne test gav nemlig store overraskelser. Hvilken ret smager bedst? Lyo Food, Mountain House, Trek n eat eller Adventure Food?

test af frysetoerret mad

Læs mere...

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: MS Greenland, Urban packrafter, Kaj

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 år 9 måneder siden - 2 år 9 måneder siden #2 af Urban packrafter
Replied by Urban packrafter on topic Test af frysetørret mad
Tak for anmeldelsen Christian. Nogen speciel grund til at Real Turmat ikke er representeret i testen? Jeg tænker at Real turmat rimeligt meget er State of the art indenfor frysetørret mad, så det kunne jo have været spændende om eksempelvis Lyo Food kunne spille lige op. :-)
Last edit: 2 år 9 måneder siden by Urban packrafter.

• MS Greenland
  • MS Greenland's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
2 år 9 måneder siden #3 af MS Greenland
Replied by MS Greenland on topic Test af frysetørret mad
Spændende test af mad på turen. Jeg bruger ofte Travellunch, det er rimelig turmad og relativt billigt ved storkøb, prisen er også en faktor for mig (og fragt til Grønland). Men den store gourmet oplevelse er det ikke, her hjælper krydderier osv. Men der er jo masser af muligheder for selv at lege med kartoffelmos, bulgur og diverse tørrede grøntsager, tørret kød og tilsætte krydderier osv. Det er mange gange billigere end færdigvaren. I Grønland findes en del forskelligt tørret kød og fisk, som fint supplere kartoffelmos eller andet fra
dagligvare butikkerne på turen. Udvalget er næppe mindre i DK. Man kan også selv gå i krig med at tørre kød etc., men tid, pris, smag, næringsværdi og holdbarhed spiller jo også ind. Derfor vinder færdigproduktet ofte. Det er godt med ny inspiration og ikke mindst variation på turen. Små smagsoplevelser giver turen et ekstra lift og højner oplevelsen. Tak for testen!

Venlig hilsen
John

Vandring ad livets stier,
oplevelser man ej fortier

• Milho
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
2 år 9 måneder siden #4 af Milho
Replied by Milho on topic Test af frysetørret mad
Selv tak begge to.

Der er ikke bevist udelukket nogle mærker. Det var en weekend vandretur, så jeg kunne ikke spise mere :blink: Jeg vil dog godt afsløre at jeg har fået en god idé forærende af Pihlen88 efter testen kom op og den arbejder vi videre med. Så skal vi måske nok få flere producenter med.

Jeg har lidt Nature2nature med med forskellige tørrede grøntsager - det er ret godt. De er dog ikke benyttet i denne test.

Vh Christian

Mere
2 år 9 måneder siden #5 af Urban packrafter
Replied by Urban packrafter on topic Test af frysetørret mad

Det var en weekend vandretur, så jeg kunne ikke spise mere :blink:

ja fair nok :whistle:

• Kaj
  • Kaj's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
2 år 9 måneder siden #6 af Kaj
Replied by Kaj on topic Test af frysetørret mad
Et tip, hvis man skal "slæbe" mad til mange dage...medbring 1 frysetørret mad i indpakning. Den bruges så til at hælde vand og frysetørret i. Resten tømmes over i plastposer med luk. Så fylder det ikke så meget. Skal man selv have mad med til 2 personer i ex. 8 dage, så "bulker" det simpelthen for meget, hvis man tager indpakningerne med også. Tak for indlægget Christian...dejligt med de forskellige test du/i laver... ;)

Venlig hilsen
Kaj
Følgende bruger(e) sagde tak: Gronlund, knukor

Mere
2 år 9 måneder siden #7 af Gurli
Replied by Gurli on topic Test af frysetørret mad

Kaj skrev: Et tip, hvis man skal "slæbe" mad til mange dage...medbring 1 frysetørret mad i indpakning. Den bruges så til at hælde vand og frysetørret i. Resten tømmes over i plastposer med luk. Så fylder det ikke så meget. Skal man selv have mad med til 2 personer i ex. 8 dage, så "bulker" det simpelthen for meget, hvis man tager indpakningerne med også. Tak for indlægget Christian...dejligt med de forskellige test du/i laver... ;)

Er det ikke lidt svært at gøre posen ren mellem måltiderne?
Jeg pakker også om til fryseposer (der kan genbruges som skraldeposer) og tilbereder i den skål jeg spiser af.

Gurli.

• Milho
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
2 år 9 måneder siden #8 af Milho
Replied by Milho on topic Test af frysetørret mad
I denne test har jeg spist direkte fra posen. Dette fordi jeg ville se hvor let det var at røre "pulveret" ud. Det var det jo heldigvis i de fleste poser.

Hvis man vil være helt sikker, så brug René tricket: Ud i en gryde, kog op, vent i nogle minutter og kog op igen :)

Vh Christian

Mere
2 år 9 måneder siden #9 af Bak69
Replied by Bak69 on topic Test af frysetørret mad

Gurli skrev:

Kaj skrev: Et tip, hvis man skal "slæbe" mad til mange dage...medbring 1 frysetørret mad i indpakning. Den bruges så til at hælde vand og frysetørret i. Resten tømmes over i plastposer med luk. Så fylder det ikke så meget. Skal man selv have mad med til 2 personer i ex. 8 dage, så "bulker" det simpelthen for meget, hvis man tager indpakningerne med også. Tak for indlægget Christian...dejligt med de forskellige test du/i laver... ;)

Er det ikke lidt svært at gøre posen ren mellem måltiderne?
Jeg pakker også om til fryseposer (der kan genbruges som skraldeposer) og tilbereder i den skål jeg spiser af.

Jeg har flere gange gjort poserne fra frysetørret mad rent med kogende vand og opvaskemiddel så jeg kunne bruge dem til hjemmelavet turmad.

Vi ses derude...

mvh.
Peter Bak

Mere
2 måneder 3 uger siden #10 af oskarvm
Replied by oskarvm on topic Test af frysetørret mad
Der må da også være nogle gode alternativer til frysetørret mad? :)

Med venlig hilsen

Oskar

Hjemmeside: Vandreshoppen.dk

Mere
2 måneder 3 uger siden - 2 måneder 3 uger siden #11 af Terje
Replied by Terje on topic Test af frysetørret mad
Du venter bare...

Du kan jo sagtens tage helt almindelig mad med på tur. Det er bare tungt. Derfor bærer vi på flerdages ture på tørret mad, knækbrød et ypperligt eksempel, rosiner et andet.

Tørret mad kan holde sig i meget lang tid, det er også vigtigt, hvis du er afsted i en uge eller ti dage.

Ost og spegepølse (tørret og røget) kan holde sig, og kan sammen med fx. frugtpålæg være pålæg på knækbrød.

Frysetørret mad skulle bevare vitaminer m.m. bedre end hjemmetørret mad. Frysetørret mad er "aftensmad", sammenkogte retter, som er tørret. De er ret dyre i indkøb, fra ca. 45 kr - 99 kr. pr måltid.

Du kan selv tørre kød og grøntsager, og tage det med som turmad. Du kan finde noget om at tørre mad selv, hvis du kigger på Jens Bruns hjemmeside, og scroller lidt ned.
jensesvandringer.dk/artikler/forberedelse-til-tur.html

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Last edit: 2 måneder 3 uger siden by Terje.

Mere
2 måneder 3 uger siden - 2 måneder 3 uger siden #12 af Outdoor Rødovre
Replied by Outdoor Rødovre on topic Test af frysetørret mad
Nu stikker jeg lige røven i klaskehøjde med en købmands kommentar:
Der er forskel på om noget er dyrt eller om det koster mange penge.
100 kr for en tilberedt ret af høj kvalitet med gode naturlige råvarer - det er ikke dyrt.
Men jeg medgiver at det er mange penge, og at man kan spise billigere, ved at vælge andre typer af mad.

Mvh Ib, Outdoor Rødovre

Ja, jeg sælger frysetørret mad.
Last edit: 2 måneder 3 uger siden by Outdoor Rødovre. Begrundelse: glemt noget

Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk outdoor rodovre 283px friliv.dk rabat spejdergear banner
vandregrej dk OutdoorProLogo tentsile  

Samarbejdspartnere

Fjällräven Nordisk nalgene logo lille teva logo lille
Primus Yeti Tentipi Jetboil logo
ExpedAnnonce sea to summit logo lille AclimaAnnonce robens
immeln kanotcenter logo lille odex summit to eat logo ab camping og outdoor udstr
STMNy The Good Karma GrowersCup logo  All Out

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2018 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.