outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Tips til Hardangervidda

• Bozen
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
2 uger 6 dage siden #1 af Bozen
Tips til Hardangervidda blev oprettet af Bozen
Hej med jer.

Er der nogle der kan komme med lidt tips til hvilket område af Hardangervidda man skal satse på hvis man gerne vil lidt afsides og ikke møde så mange andre.

Jeg tænker naturligvis at holde mig væk fra "motorvejene" mellem de store fjeldhytter, men er lidt i tvivl om hvilket område jeg skal gå efter.

Startpunkt er ikke så afgørende, da vi kører dertil i bil.

BH Carsten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• JensB
  • JensB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
2 uger 5 dage siden #2 af JensB
Besvaret af JensB på emne Tips til Hardangervidda
Der er ingen steder på Hardangervidda, som jeg vil kalde decideret overrendt. Men der er vel nok nogle lidt mere populære dele end andre. Af gode grunde! Så jeg tænker, at hvis du vil undgå at møde folk, så kan du hjemsøge den flade og måske lidt kedelige østlige del af Hardangervidda. Jeg foretrækker selv den vestlige mere kuperede del, eller også den nordlige del omkring Hardangerjøkulen - og det er der nok mange, der gør. Det sydvestlige hjørne, nede omkring Nupseggi er ret spændende.
Og så er der en sydlig del, Sauerflot, hvor der konsekvent ikke laves vandreruter eller etableres hytter. Hvis du f.eks. går lige mod nord fra Haukeli og over mod Røsvatn i øst og op mod hytten Mogen i nord (på den anden side af en sø og stor elv (Kvenna). Jeg har læst et sted, at man skal kunne give signal til hytten Mogen på den anden side, hvis man vil hentes over. Jeg har ikke selv gået i dette område, man har af og til overvejet det. Se kort: ut.no/kart#9.68/59.8797/7.7523

I øvrigt, hvis du ikke vil møde mennesker, så er der området syd for Hardangervidda, nemlig Setesdals- og Ryfylkeheiane, som er mindre kendt og derfor også mindre befærdet. Der er en del selvbetjeningshytter i det område. Selv hvis man benytter hytterne, kan man sagtens opleve at have en hytte helt for sig selv! Dagsetaperne mellem disse er gennemgående ret lange.

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Følgende bruger(e) sagde tak: Bozen

• Skotte
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
2 uger 4 dage siden #3 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Tips til Hardangervidda
Fra Mogen mod Litlos vil du ikke møde mange.

• Bozen
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
2 uger 1 dag siden #4 af Bozen
Besvaret af Bozen på emne Tips til Hardangervidda
Hej Jens,

Tusinde tak for din meget udførelige beskrivelse, det er virkelig brugbar viden.

I store træk var svaret som forventet i forhold til Øst/Vest Hardangervidda, men super at få bekræftet.

Jeg kan se at der er nogle områder jeg skal have et kig på ud fra din beskrivelse.

I øvrigt spændende hjemmeside du har dig, jeg skal ikke afvise at vi "løber på hinanden" igen.

God sommer - Carsten

Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.