outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Fejl

There was a problem loading image IMG_3253.JPG

Held i uheld

• Asar
  • Asar's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 4 måneder siden #1 af Asar
Held i uheld blev oprettet af Asar
:dry:
Det er så lige gået op for mig, hvordan Den Danske Sygesikring egentlig virker ;)

Vi skulle have været på kanotur i Sverige i 4 uger, med start den 27. juli.
Jeg bliver indlagt på hospitalet tirsdag den 24. juli og bliver efterfølgende opereret for blindtarmsbetændelse.

Jeg bookede mine færgebilletter om til nu på fredag den 31. juli i håb om at det nok skal gå.

Jeg fik så at vide, at jeg faktisk skulle henvende mig til Den offentlige rejsesygesikring, nemlig SOS for at høre om jeg var dækket normalt på turen.
Der fik jeg talt med en flink ung pige, der fik alle detaljer og som derefter kunne fortælle mig, at i præcis min situation skulle der gå 10 dage fra operationen til man er dækket normalt igen af Den Offentlige Sygesikring.
Det fik jeg så tilsendt skriftligt på en mail. Flot service.

Se det var jo heldigt for mig, idet der præcis er gået 10 dage, så jeg er fuldt dækket som var jeg ikke blevet opereret i forvejen.

Det betyder jo så også, at var jeg taget afsted som planlagt, havde jeg ikke været dækket af Den Offentlige Sygesikring.

Bare lige noget, man skal huske at tænke over, hvis man skulle være så uheldig (heldig) lige før sin ferie.
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
  • Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #2 af Jens
Besvaret af Jens på emne Held i uheld
Tak for info. Man må gerne være lidt fremme i skoene med den slags.

Da jeg for et par år siden skulle op at gå i Sverige havde jeg det mærkeligt og gik til lægen dagen før planlagt afrejse.
Hun mente at det KUNNE være borelia og at hun ville anbefale en videre undersøgelse på hospitalet.
Jeg fik også at vide, at HVIS jeg valgte at tage afsted uden yderligere undersøgelser, ville sygesikringen IKKE dække, hvis jeg blev syg (af det eller noget lign.).

Det er jo egentlig meget rimeligt, men man kan så sige at jeg hang i saksen og måtte igennem rygmarvsprøve m.v. før jeg blev erklæret rask nok til at tage afsted.
  • Skotte
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 4 måneder siden #3 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Held i uheld
De forskellige private rejseforsikringer virker på nogenlunde samme måde, så også her skal man være lidt opmærksom.
Skotte
  • morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 4 måneder siden #4 af morten
Besvaret af morten på emne Held i uheld
Asar i dit tilfælde ville du kunne bruge det blå sygesikringsbevis, der giver dig ret til behandling på lige fod med de "lokale". Dit formål med rejsen må dog ikke være behandling.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
  • Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #5 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Held i uheld
Herligt når en forsikring rent faktisk fungerer, og man får noget ud af det.

(Har lige haft en vandskade fra en beholder på 15 liter - forsikringen dækker kun beholdere på over 20 liter :evil: ).....

Man skal også være opmærksom på, at i tilfælde af f.eks. en forstuvet fod i fjeldet bliver man IKKE transporteret ud med helikopter som sygetransport. Det sker hele tiden, og bliver ikke regnet for sygdom. Man kan så vælge at blive på stedet til man igen kan gå - typisk efter 3-4 dage. Kan man ikke vente på det, og rekvirerer en helikopter er det helt for egen regning.

Sygetransport med helikopter skal også afregnes på stedet. De forskellige flyselskaber i fjeldet venter ikke på at få afregnet deres flight fra det andet lands sygeforsikring. Efterfølgende må man så slås med den danske sygeforsikring.
  • morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 4 måneder siden #6 af morten
Hvis svenske statsborgere ved sygdom transporteres ud af fjeldet uden beregning, skal det samme være tilfældet for alle EU borgere ved fremvisning af det blå sygesikringsbevis.

Morten
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
  • morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 4 måneder siden #7 af morten
Jeg kan ingen steder se, at reglerne skulle være ændret i forhold til, hvad du beskriver René. Tværtimod ambulancetjeneste er omkostningsfrit, men forudsætter selvfølgelig, at man er syg.

Morten
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Tid til at oprette siden: 0.116 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.