outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

GPS i smartphone

• Aagaard1000
  • Aagaard1000's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 1 måned siden #13 af Aagaard1000
Besvaret af Aagaard1000 på emne GPS i smartphone

Skotte skrev: @ Aagaard
Jeg gætter på at I på PCT var uden telefonforbindelse en stor del af tiden og at det var mobilens funktion som GPS i brugte, og altså uden støtte af mobilnettet (AGPS)/internettet.
Er det korrekt?
Jeg er en temmelig nærig rad og vil helst ikke betale en formue til mit telefonselskab når jeg trisser rundt i naturen.
Skotte

Når vi var i byer, brugte vi hotellernes WiFi til at downloade kort for den kommende strækning. Det vil sige at kortmateriale bliver lagret i telefonens hukommelse og man derfor ikke behøver en dataforbindelse. GPS-signal er alt man har brug for.
Følgende bruger(e) sagde tak: Skotte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 1 måned siden #14 af morten
Besvaret af morten på emne GPS i smartphone
@Rene
Geotagging af billeder er ret fedt, og det forudsætter, at GPSen er tændt hele tiden. Som ren navigation er det selvfølgelig ikke nødvendigt, at den er tændt hele tiden og så kan en telefon måske være et alternativ.

Et argument for telefonen er i hvertfald rigtigt godt: Prisen på kortene

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

• AWaarst
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 1 måned siden #15 af AWaarst
Besvaret af AWaarst på emne GPS i smartphone

Aagaard1000 skrev: Først og fremmest vil jeg anbefale at prøve programmet før du anmelder det.

Jeg håber virkelig ikke mit indlæg blev læst som en anmeldelse af kort eller forskellige produkter men bare min opfattelse af problemstillingen.

Aagaard1000 skrev: Men prøv det og hvis I er uenige i mine udsagn - så kan I skrive det. Jeg synes det er lidt for konservativt og snæversynet at kritisere det uden at have prøvet det før.

Men jeg synes det er lidt voldsomt at kalde mit indlæg konservativt og snæversynet, fordi jeg ikke tilslutter mig din holdning til problemstillingen.

Vi må vel allesammen være enige om at der ikke er et specifikt svar på dette spørgsmål i tråden men mange forskellige meninger om det.
Jeg står i hvertfald ved mit indlæg og ville aldrig bruge min smartphone til decideret til at navigerer efter. Jeg synes alternativerne er for gode til at vælge denne løsning.

Og det med priserne på kortene er helt rigtigt og det har jeg da bare løst ved at være en bandit! :evil: Har stadig tilgode at betale men det må jeg vel ikke reklamerer for herinde :blush:

• MS
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 1 måned siden #16 af MS
Besvaret af MS på emne GPS i smartphone
Udover at touch gps'erne relativt hurtigt tapper batterierne, synes jeg også at det er et minus at man skal smide handskerne for at betjene dem, under ( meget ) kolde forhold.
Well well TNF laver nogle handsker, der er beregnet til "alt muligt touch" men de er ikke til når det er rigtig koldt, efter min mening.

Så hellere "nøjes" med min Etrex vista HCX :)

Mvh. Morten

• kelberg
  • kelberg's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • nemini placemus
Mere
7 år 1 måned siden #17 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne GPS i smartphone
www.grejguide.dk/site/index.php?/Test-og-anmeldelser/sony-ericsson-xperia-active.html

Denne model kan betjenes med almindelige handsker og med vand drivende ned af skærm,Bruger den på job med arbejdshansker på unden problem og var udstillet på messe under rindende vand, der virkede touch skærm også :) Men vil nu stadig bruge alm håndholdt gps på tur i fjeld, men til turer herhjemme sikkert fint nok :)

mvh Kim

• MS
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 1 måned siden #18 af MS
Besvaret af MS på emne GPS i smartphone

kelberg skrev: www.grejguide.dk/site/index.php?/Test-og-anmeldelser/sony-ericsson-xperia-active.html

Denne model kan betjenes med almindelige handsker og med vand drivende ned af skærm,Bruger den på job med arbejdshansker på unden problem og var udstillet på messe under rindende vand, der virkede touch skærm også :) Men vil nu stadig bruge alm håndholdt gps på tur i fjeld, men til turer herhjemme sikkert fint nok :)

mvh Kim

Hej :)

Jeg har selv en tlf. af samme model ( som jeg egentligt er godt tilfreds med )
og det er ganske rigtigt at man nemt kan betjene den med våd Skærm / fingre.

Mht. betjening med handsker, har jeg lige prøvet med : skind, fleece, uld, softshell ( kunststof ) og Sealskinz ( med plast "dutter" ) og ingen af dem virker :huh:

Hvilke "almindelige" handsker er det du mener ?

Mvh. Morten

• kelberg
  • kelberg's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • nemini placemus
Mere
7 år 1 måned siden #19 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne GPS i smartphone
Tja bruger enten tynd skindhandske eller en tynd stof handske med noget gummi over træk.
Der skal trykkes lidt mere og ja kræver måske man har varme fingre. Men virker her har lige forsøgt igen. Skind handsken er fra Ox-on og stof gummi er en maxi flex, vil gætte på de tynde pilot handsker i nomex også virker

• Aagaard1000
  • Aagaard1000's profilbillede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 1 måned siden #20 af Aagaard1000
Besvaret af Aagaard1000 på emne GPS i smartphone

AWaarst skrev:

Aagaard1000 skrev: Først og fremmest vil jeg anbefale at prøve programmet før du anmelder det.

Jeg håber virkelig ikke mit indlæg blev læst som en anmeldelse af kort eller forskellige produkter men bare min opfattelse af problemstillingen.

Aagaard1000 skrev: Men prøv det og hvis I er uenige i mine udsagn - så kan I skrive det. Jeg synes det er lidt for konservativt og snæversynet at kritisere det uden at have prøvet det før.

Men jeg synes det er lidt voldsomt at kalde mit indlæg konservativt og snæversynet, fordi jeg ikke tilslutter mig din holdning til problemstillingen.

Vi må vel allesammen være enige om at der ikke er et specifikt svar på dette spørgsmål i tråden men mange forskellige meninger om det.
Jeg står i hvertfald ved mit indlæg og ville aldrig bruge min smartphone til decideret til at navigerer efter. Jeg synes alternativerne er for gode til at vælge denne løsning.

Og det med priserne på kortene er helt rigtigt og det har jeg da bare løst ved at være en bandit! :evil: Har stadig tilgode at betale men det må jeg vel ikke reklamerer for herinde :blush:

Jeg reagerer på dit indlæg, fordi jeg synes det er en underlig forudindtaget holdning at reagere på mit første indlæg med: "Jeg er af en helt anden opfattelse!". Der er ikke så meget at være uenig med mig i. Særligt hvis man ikke har prøvet den software jeg henviser til.

Undskyld hvis tonen var lidt skarp i sidste indlæg. Det er dog hvad jeg mener.

• CHH
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 1 måned siden #21 af CHH
Besvaret af CHH på emne GPS i smartphone

kelberg skrev: Tja bruger enten tynd skindhandske eller en tynd stof handske med noget gummi over træk.
Der skal trykkes lidt mere og ja kræver måske man har varme fingre. Men virker her har lige forsøgt igen. Skind handsken er fra Ox-on og stof gummi er en maxi flex, vil gætte på de tynde pilot handsker i nomex også virker

Jeg har selv nogle pilot handsker i nomex og de plejer at virke helt okay på min touch-mobil.

• Skotte
  • Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 3 uger siden #22 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne GPS i smartphone
@Aagaard
Kunne du løfte sløret for hvilken smartphone du brugte?
Skotte

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden #23 af Quest
Besvaret af Quest på emne GPS i smartphone
@Aagaard1000
Hej velkommen tilbage. Så lige at du var online igen. Har ventet på dette øjeblik. Kunne du tænke dig at følge op på den her?

Skotte skrev: @Aagaard
Kunne du løfte sløret for hvilken smartphone du brugte?
Skotte

• Cleemann
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 10 måneder siden #24 af Cleemann
Besvaret af Cleemann på emne GPS i smartphone
I pakkelisten på Aagaards PCT-blog, står der at det var en HTC Desire Z.

MVH

Jens

Følgende bruger(e) sagde tak: Quest

Tid til at oprette siden: 0.093 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.