outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Proteinbarer er fyldt med sukker og tomme kalorier

• Kaj
  • Kaj's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
3 år 8 måneder siden #1 af Kaj
Her er jeg helt på linie, garanteret usundt, men, når man har været afsted mange dage, hvem kan så sige nej til sådan en lækkerbisken som lokker med masser af sukker og tomme Kalorier ????? :) :) :) :) ...når kroppen bliver presset, så bliver man et notorisk sukkersvin, og, det er som om kroppen ikke kan få nok, man må bare have noget sukker indenbords. men, det dæmpes selvfølgelig, hvis man får rigeligt med god sund kost... ;)

Venlig hilsen
Kaj
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
3 år 8 måneder siden #2 af Milho
Ib & Knut fra Outdoor Rødovre har tvunget mig til at prøve Sports Chews: www.outdoorrodovre.dk/32gi-sports-chews-1000001685.html

:woohoo:

Nu er jeg stor fan af slik, så det tilgiver jeg dem.

Til min store overraskelse var 1 stk. nok. Jeg plejer ellers at blive ved. Man fik heller ikke en fornemmelse at blodsukkeret røg helt i top med det samme. Jeg glæder mig til at tage hul på den med lime på vinterturen, for der kan være noget spændende i dem. Det er dog nok heller ikke sunde :D

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj

• Gurli
  • Gurli's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
3 år 8 måneder siden #3 af Gurli
For nogle af os er det ikke et problem at få energi nok, snarere det modsatte! Her er proteinbarer lidt smarte, fordi de giver samme fornemmelse af at have fået noget "guf", men energiindholdet er ca halvdelen af en Snickers. Men hvis det handler om at få protein, så er jeg enig i at, der er billigere løsninger.

Gurli.

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
3 år 8 måneder siden - 3 år 8 måneder siden #4 af Terje
Kopieret direkte fra Forbrugerrådets blad, Tænk (jeg abonnerer)

Drop proteinbaren, eller vælg en med nødder og tørret frugt

Som almindelig motionist, der træner op til nogle timer om ugen og i øvrigt spiser nogenlunde varieret, har du ikke behov for et ekstra proteintilskud – og derfor heller ikke for proteinbarer.

Køber du alligevel en proteinbar som en nem snack, så gå efter de produkter, der indeholder nogle rigtige fødevare-ingredienser i form af nødder og tørret frugt, så du på den måde også får andre næringsstoffer end proteiner fra din snack.

Raw Snacks Cranberry Cashew Protein Bar er økologisk, og den består cirka af 70 procent nødder og tørret frugt.

Tilskud af proteiner lyder sundt, men de fleste proteinbarer er overflødige produkter – fyldt med sukker og tomme kalorier. Det er nemt at få proteiner fra langt sundere kilder. Se dem her.

Proteiner har vi normalt ikke brug for tilskud af

Indtag af proteiner i forbindelse med træning har været meget omtalt i de seneste år. Mange tror fejlagtigt, at de har brug for ekstra proteiner – og sidestiller øget indtag af protein med en sund livsstil.

Protein får de fleste af os får rigeligt af gennem en helt almindelig og varieret kost. Generelt er det kun folk, som træner intensivt mindst 4 gange om ugen, der har brug for et restitutionsmåltid efter træning.

20 gram protein men 40 gram fyldstoffer

Protein­barer indeholder en eller flere proteinkilder, typisk valleprotein eller mælke­protein. De færreste købere er opmærksomme på, at de ikke bare køber 20 gram protein, men også 40 gram fyldstoffer.

Kvaliteten af fyldstofferne er ofte tarvelig – eksempelvis hærdede fedtstoffer, der øger risikoen for åreforkalkning. Mængderne af sukker, som vi generelt bør begrænse indtaget af, er også store.

Billige alternativer til proteinbarer

1 banan og ½ liter skummet-/minimælk
½ liter kakaoskummetmælk
Rugbrød/groft knækbrød/grovbolle med et par skiver mager ost

Kilder: Morten Zacho, idrætsfysiolog ved Center for Aktiv Sundhed på Rigshospitalet og Martin Kreutzer, kost- og træningsekspert.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Terje.

• Kaj
  • Kaj's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
3 år 8 måneder siden #5 af Kaj
...her lavede vi selv saltede mandler, tørret og ristet i ovn. De blev blandet med rosiner og solsikkekerner. Sådan en lille portion blev lavet til os hver, til hver dag i bjergene. Det blev nærmest til et højdepunkt på dagen, indtaget med en kop nescafe. Det må da siges at være sundere end fabriksproducerede energibarer. Men, når man er flad, så er man altså et let "sukkeroffer" :) :) :)

Venlig hilsen
Kaj

• Gurli
  • Gurli's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
3 år 8 måneder siden - 3 år 8 måneder siden #6 af Gurli
Nødder er en herlig spise, men for os der ind i mellem får sukkercravings virker de bare ikke :)
- akkurat som en rå gulerod heller ikke gør det.

Gurli.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Gurli.

• D31
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
3 år 8 måneder siden #7 af D31

Gurli skrev: Nødder er en herlig spise, men for os der ind i mellem får sukkercravings virker de bare ikke :)
- akkurat som en rå gulerod heller ikke gør det.

Enig :) og så er nødder bare svære at stoppe med når man starter. Så de skal rationeres godt på en længere tur :lol:

Vh Nikolai
Følgende bruger(e) sagde tak: Gurli, Kaj

Tid til at oprette siden: 0.114 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.