outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Termo flaske

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 8 måneder siden #1 af aammat
Termo flaske blev oprettet af aammat
Skal have fundet min første termoflaske som skal med i rygsækken, eneste krav er den er let, ikke for voluminøs (0,75) og virker både til varme drikke og forhindre drikkevand i at fryse..
Har Googlede mig til flg. 2
Primus C&H Vacuum Bottle
og
Thermos light and compact

De bliver begge rost, men jeg vil gerne høre om nogle af jer har nogle erfaringer med en af dem eller måske en helt 3. - Termoflask marked er jo nyt for mig så der kan være nogle jeg har overset.. :ohmy:

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 8 måneder siden #2 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Termo flaske
Jeg bruger den her: www.thebushcraftstore.co.uk/eco-vessel---eco-v-boulder-insulated-drinks-bottle---on-sale--25-off-10210-p.asp

Hvordan den er i forhold til de andre skal jeg ikke kunne sige, men jeg er godt tilfreds med den.

b

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 8 måneder siden #3 af aammat
Besvaret af aammat på emne Termo flaske
@stokrenden
Tænkte nok du havde en god ide.. ;) Perfekt den har indbygget the si da jeg kun drikker the og jeg i forvejen har andre termokrus med ligeledes indbygget the si.. Den skal jeg lige have læst lidt mere om..tak..!

Jeg vil dog stadigvæk gerne høre fra jer andre hvad I har af erfaringer eller forslag til en termosflaske..!

• stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 8 måneder siden #4 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Termo flaske
Jeg har forresten vejet den. Den har en vægt på 435g inkl. tefilter. Jeg mener nemlig ikke de skriver det på deres hjemmeside.

b

• LHL
  • LHL's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 8 måneder siden #5 af LHL
Besvaret af LHL på emne Termo flaske
Min tro følgesvend er en Thermos Light & Compact 0.5 liter - den vejer 335 gram.

Holder fint vandet varmt nogle timer.

Den passer i størrelse til vandreture, hvor jeg skal have et par kopper kaffe i løbet af dagen :)

Til kanoture og fisketure har jeg den store 1.0 liter - der kan vandet stadig bruges efter 8-10 timer.

Der er en del tests hvor Thermos har vundet dem alle, se f.eks test-nu.dk/termokande-test/

mvh Lars

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 år 8 måneder siden #6 af Milho
Besvaret af Milho på emne Termo flaske
Jeg har Thermos light and compact og er også imponeret over hvor lang tid den holder varmt og ikke mindst koldt.
Havde en kande kaffe med i bilen og efter 8 timer, var kaffen stadig så varm at man ikke kunne holde længe på pap kruset. Kan varmt (høhø) anbefales.

Vh Christian

• ErikS
  • ErikS's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 8 måneder siden - 5 år 8 måneder siden #7 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Termo flaske
Har også Thermos Light and Compact 0,5L. Det er flaske nummer to på 25 år.
Den første thermos døde her i år og kunne pludselig ikke holde på varmen mere end en time.
Kunne desværre ikke få den byttet på garanti, da der - kun - er 15 års garanti på selve flasken…

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved ErikS.

• CHH
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 8 måneder siden #8 af CHH
Besvaret af CHH på emne Termo flaske
Jeg har ingen erfaring med Primus flasken, men jeg har en Thermos 0,75L. Hvis jeg laver en kande kaffe ved 7-tiden om morgenen er kaffen stadig dampende 8 timer senere! Den kan helt klart anbefales.

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
5 år 8 måneder siden #9 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Termo flaske
Jeg vil også være med - Thermos!!!!!! Jeg kjøpte min 1.0L midt på 90'erne og der holder stadig 110% Hvis jeg helder kogende vand på den om aftenen, har jeg varm kaffi neste morgen OGSÅ OM VINTEREN!!! Jeg har gjentagende gange brent mig på det "gamle vand" i flasken, når der skal heldes nyt på om morgenen innen jeg reiser ut på jobb (ikke spør hvorfor jeg har lært at passe på fingrene når den tømmes).

Jeg kjøpte for et par år siden Primus flasken (0,6 tror jeg de er), som jeg ville bruke til folk jeg har med på ture. Den er altså langt dårligere, ofte er det en lunken kopp kaffi på ettermiddagen - særlig hvis den har været åpnet flere gange i løpet av dagen. Jeg har aldrig brukt den om vinteren, ville ikke byde mine gester en kold kopp kaffi på vinteren, så køpte et sett THERMOS 0,6 som jeg nu primært bruger.

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 8 måneder siden #10 af aammat
Besvaret af aammat på emne Termo flaske
Det lyder som at det skal være Thermos compact og light modellen der skal ned i rygsækken, de fleste af jer har en med ca. 0,5L..
Sidder og tænker at det må være fordi I kun bruger den til varme drikke og ikke til drikkevand om vinteren, eller hvad..?

Men den som @stokrenden linkede til frister nu stadigvæk grundet det indbyggede the filter, nogen som har prøvet at modificere en std. termoflaske så der kan bruges løs the i den uden at det hele ender i koppen første gang man hælder op..?

• ErikS
  • ErikS's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 8 måneder siden - 5 år 8 måneder siden #11 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Termo flaske
Jeg har kun varmt vand i min, da det er det mest fleksible… Solbærsuppe eller kakao brygget på the eller kaffe er en kulinarisk oplevelse jeg gerne undgår ;)

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved ErikS.

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
5 år 8 måneder siden - 5 år 8 måneder siden #12 af Terje
Besvaret af Terje på emne Termo flaske
Jeg har mødt vinter-tur-mennesker, der sværger til 1-liter thermos. Vandet varmes i teltet/ snehulen om morgenen, og i løbet af dagen holder man kun kortere pauser for ikke at blive for kold. 1-literen holder varmen relativt længere, og varm drik kan være en ekstra sikkerhed og energiboost.

Selv bruger jeg en sjælden gang min 0,75 l fast-and-light Thermos. 0,5 liter er lige lidt nok til mig.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved Terje.

Tid til at oprette siden: 0.108 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.