outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Trangia - hård anodiserede

• demeza
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 1 måned siden - 6 år 1 måned siden #1 af demeza
Trangia - hård anodiserede blev oprettet af demeza
Hej

Efter min kære bror har hapset min trangia, skal jeg nu ha købt mig en ny. Jeg har kigget på modellerne med hård anodiserede aluminium. Nogen der har erfaring med dem? Kan man bruge grydesvamp på dem? Eller hvad forslår i? Umiddelbart tænker jeg dem med teflon hurtigt går i stykker og at det nemt brænder på i de "alm" alugryder. (det er måske det samme i HA udgaverne?)

Hvad har i bedst erfaring med? Det skal hovedsagligt bruges sammen med multifuel eller gas.

Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Ljunggren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 1 måned siden #2 af Jens
Besvaret af Jens på emne Trangia - hård anodiserede
HA er væsentlig bedre end teflonoverflade. HA er mere solidt og mindst lige så let at rengøre, dog har jeg ikke turde at bruge dem på bål.

Til alt andet end kogning af vand vil jeg anbefale HA for både aluminium og titanium kan være bøvlet at rengøre hvis det fx er en fiske-, tomat- eller karryret.

• demeza
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 1 måned siden #3 af demeza
Besvaret af demeza på emne Trangia - hård anodiserede
Hvordan så med panden? HA vs teflon? er HA lige som den helt "alm" pande, eller er den mere non-stick a la teflon?

• LHL
  • LHL's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 1 måned siden #4 af LHL
Besvaret af LHL på emne Trangia - hård anodiserede
Jeg har Trangia UL/HA sættet med Teflon pande, men har også et gammelt Trangia i ren Alu.

Det er helt rigtigt, at Hard Anodiseringen giver en meget hård og robust overflade a la en emaljering, som gør at både rengøring er lettere, men også at syreholdige madvare ikke reagerer med gryden.

Men det er stadig muligt at brænde tingene på, ligesom det også er muligt i en emaljeret gryde.

Jeg ved at det praktisk taget er umuligt at bage pandekager på en Alu pande uden de brænder på, men der er ingen problemer med Teflon panden. Den holder også fint - jeg har brugt min mange gange, man skal blot sørge for altid at have beskyttelsesplasten på og lad være med at gøre den ren med opvaskemiddel, brug kun varmt vand, og selvfølgelig kun træ eller plast redskaber.

mvh Lars

• demeza
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 1 måned siden #5 af demeza
Besvaret af demeza på emne Trangia - hård anodiserede
Hvad så med alu vs teflon gryder? Umiddelbart tænker jeg det er lidt upraktisk, uden at ha noget at ha det i. Nogen erfaringer?

Tid til at oprette siden: 0.072 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.