outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Jetboil

• SebastianAndersen
  • SebastianAndersen's profilbillede Emne forfatter
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 6 måneder siden #1 af SebastianAndersen
Jetboil blev oprettet af SebastianAndersen
Hej alle

Jeg går lidt og kigger på denne sag:
www.spejdersport.dk/jetboil-flash.aspx

Jeg synes den er ret spændende og sikkert også en god en at have med på en tur, hvor der mest af alt nok kun bliver spist frysetørret mad og lignende.
Er der nogle der har erfaring med sådan en eller en af deres andre lignende modeller?
Jeg synes selv den lyder god og "pengene værd", men jeg ville høre om der nogle der har erfaring med den.

/Sebastian
  • DeLa
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
7 år 6 måneder siden #2 af DeLa
Besvaret af DeLa på emne Jetboil
Hej Sebastian

Jetboilen er rigtig fin til det du beskriver. Koger vandet super hurtigt og fylder forholdsvis lidt.

Se evt. Bjergkædens hjemmeside som har dem til 699,- i øjeblikket.
www.bjergkaeden.dk/Pages/Search.aspx?search=jetboil

DeLa

• Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 6 måneder siden #3 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Jetboil
Jeg har haft min jetboil i 5 år og den har været brugt rigtig meget. Jeg er glad for den og den virker endnu, selv om jeg tænder med en lighter, frem for at reparere tænderen. Det er dog den enkelte udgave fra den gang der bare var jetboil og ikke 5 slags jetboil og priser at vælge imellem. Jeg har dog også købt stegepanden som tilbehør for et par år siden. Og har nu også andre køkkenløsninger afhængig af turens art. Er det en madlavningstur eller bare en koge vand tur.
  • Outdoorfreak.dk
  • Outdoorfreak.dk's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
  • When you are outsite, it's life! Anything before or after is just waiting
Mere
7 år 6 måneder siden #4 af Outdoorfreak.dk
Besvaret af Outdoorfreak.dk på emne Jetboil
Jeg har tidligerer testet Jetboil og den er hurtig til at koge vand med,desværre er den ret meget lidt anvendelig når du skal lave mad !! (personlig mening) der findes mindst lige så gode løsninger derude og til billigere penge. Men til at koge vand er Jetboil super..

Outdoorfreak

Just add nature and life.
  • Jens
  • Jens's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
7 år 6 måneder siden - 7 år 6 måneder siden #5 af Jens
Besvaret af Jens på emne Jetboil
Jeg har ingen personlig erfaring med Jetboil men har gennem tiden læst om mange som har været rigtig begejstrede for konceptet, hvis det drejer sig om simpelt at koge vand med mindst mulig brændstof og lav vægt.
Ender du med en Jetboil ser det umiddelbart ud til at du kan spare penge samt se et større udvalg ved i stedet at købe her:
spejdergear.dk/shop/search-1.html?keyword=jetboil
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Jens.
  • JK
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
7 år 6 måneder siden #6 af JK
Besvaret af JK på emne Jetboil
Hej

Jeg er en meget tilfreds bruger af Jetboil gennem flere år og modeler. Du kan ikke lave mad i den, men den koger vand super hurtigt og ved brug af meget lidt gas. Så den er god til frysetørret mad, havregrød, nudler osv.
Jeg har netop været afsted på en enkelt overnatning, fredag til lørdag i Gribskov og valgte at undlade, at tage de 3L vand som jeg ellers pakker. I stedes for satsede jeg på at koge det vand jeg kunne trække op fra søer på turen.
Netop fordi den koger så hurtigt og fordi den bruger så lidt gas, var det perfekt... og jeg sparede vægt og plads i rygsækken, som gav mig mulighed for at medbringe et par pilsnere :whistle:

Hvis du vil ha en nem brænder til at koge vand på, så er Jetboilen perfekt. Men køb en Al eller en Ti - Flashén er den gamle model som har fået et facelift.

spejdergear.dk/shop/jetboil-sol-al-2165p.html

spejdergear.dk/shop/jetboil-sol-ti-2166p.html

• FedePede
  • Energisk
  • Energisk
Mere
7 år 6 måneder siden #7 af FedePede
Besvaret af FedePede på emne Jetboil
Jetboil er som udgangspunkt fantastisk til at koge vand på, ligesom Etaexpress, Reactor m.fl.

Men det store udvalg af tilbehør, giver netop mulighed for at man har en brænder / et køkken som kan trimmes til hvilken tur man er på:
En vandretur i fjeldet med frysetørret, hvor kun vand skal koges, kan man nøjes med den medfølgende kop.
Men på kanoturen på Gudenåen, ja der kan jo så istedet benyttes pande og gryde, når der skal kreeres fersk retter af nyfanget fisk
.
Som standard medfølger footrest, der gør at gasdåsen står mere sikkert, samt Pot support, der fungere som adapter på brænderen, så også andre gryder kan benyttes.

Gryder (og standard brænderkoppen) har jo neopren betræk, der hjælper med at holde grydernes indhold varmt, som kun ganske få andre brænder systemer tilbyder.

Derfor bruger jeg stort set kun Jetboil på mine ture, sammensat efter turens behov.

Eneste mangel jeg har oplevet, er at der ikke er en vindskærm som på Trangia og Etapower sættene, men man kan jo ikke få alt ;)

Friluftshilsner

Peter
  • SebastianAndersen
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 6 måneder siden #8 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Jetboil
Tak for jeres svar alle sammen (:
Det kunne godt være man skulle investere i sådan en. Den var ment som når man skal på en fjeldtur eller lignende og man lever af frysetørret, at den så kunne være god at have. Den virker helt enkel og god at have.
Tak for jeres svar i hvert fald.

/Sebastian
Følgende bruger(e) sagde tak: Marlon
  • SebastianAndersen
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 5 måneder siden #9 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Jetboil
Er der ellers andre gode systemer til blot opvarmning af vand til de længere ture. Noget lignende PCS måske?
  • Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
7 år 5 måneder siden #10 af Terje
Besvaret af Terje på emne Jetboil

SebastianAndersen skrev: Er der ellers andre gode systemer til blot opvarmning af vand til de længere ture. Noget lignende PCS måske?

Hvad er PCS? Kan ikke lige få min hjerne til at regne det ud, PBS, ABS, ATP, DGI?? PCT er Pacific Coast Trail. MIM = Made in Mexico. Osv.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
  • stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 5 måneder siden #11 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Jetboil
Personal Cooking System

b
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
7 år 5 måneder siden #12 af NOB
Besvaret af NOB på emne Jetboil
Eller kunne være 'Personal Coffee System' ?

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Tid til at oprette siden: 0.093 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.