outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Indlæg uden svar

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 170 gæster og 4 medlemmer online

Log på / af

× Husk at slette dit indlæg når du har solgt dit grej. Indlæg slettes efter cirka to måneder, men hvis du ikke har fået det solgt, så opret gerne opslaget igen.

At sælge brugt

• Fri, Luft og Liv
  • Fri, Luft og Liv's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
2 måneder 2 uger siden - 2 måneder 2 uger siden #1 af Fri, Luft og Liv
At sælge brugt was created by Fri, Luft og Liv
Hej
Jeg kommer til at skulle sælge mit outdoor udstyr, nyt som gammelt, det meste af det.
Jeg har egentlig aldrig solgt eller købt brugt før, hvor meget skal man gøre ud af det ?
Aftaler man bare købt som beset og så er det fint, har I en seddel man skriver under på bla bla bla. og i så fald nogen der har en sådan standard formular?
Last edit: 2 måneder 2 uger siden by Fri, Luft og Liv.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 måneder 1 uge siden #2 af zymes
Replied by zymes on topic At sælge brugt
Udover ved helt store ting som et par biler, har jeg aldrig oplevet andet end "købt som beset" og uden papirer fra nogen side (udover evt. en original kvittering, hvis det nu findes).
Prisen aftales, penge og ting skifter hænder, tak for handlen.
Jeg har dog aldrig købt noget brugt, uden personligt fremmøde enten ved mig eller sælger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fri, Luft og Liv

Mere
2 måneder 6 dage siden #3 af flansmose
Replied by flansmose on topic At sælge brugt
Ja det er bare at tage et par billeder og lægge det herop, på dba, eller en facebook gruppe.

Du har ikke noget letvægtskogegrej i overskud eller en packraft? :-)

• Fri, Luft og Liv
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
2 måneder 6 dage siden #4 af Fri, Luft og Liv
Replied by Fri, Luft og Liv on topic At sælge brugt
ok, tak synes ikke der er sket så meget herinde indtil nu, af de nye ting har jeg blot linket til produktets webside. Skal nok snart få lagt lidt mere op.

Letvægt er det nok ikke i forhold til moderne små titaniumsbrændere, men jeg har den klassiske lille MSR brænder, hvis det er interessant?
Ingen packraft, men har redningsvest og en pumpe?

Mere
2 måneder 5 dage siden #5 af Doktoren
Replied by Doktoren on topic At sælge brugt
Du kan evt smide et billede af hele bunken til salg eller et link til dba.?

Mere
2 måneder 5 dage siden #6 af flansmose
Replied by flansmose on topic At sælge brugt
Tak for hurtigt svar🙂

• Fri, Luft og Liv
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
2 måneder 5 dage siden #7 af Fri, Luft og Liv
tak, jeg tænker at når sneen/frost lige er væk, så finder jeg en fri teltningsplads hvor jeg kan sætte det meste op i naturlige omgivelser, og evt. fixe det der skal fixes så det er salgsbart.
Eller måske jeg laver sådan et samlet "student starter kit"...

• Fri, Luft og Liv
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
1 måned 1 uge siden #8 af Fri, Luft og Liv

Doktoren skrev: Du kan evt smide et billede af hele bunken til salg eller et link til dba.?

Har forsøgt at sætte de samme ting til salg på DBA, men ingen reaktioner. Ved ikke om jeg har sat det for højt, men det skal vel være lidt at forhandle med, er det ikke sådan man gør?
Måske det også er dumt at forsøge at sælge vintersovepose i foråret:

Soveposen:
www.dba.dk/dunsovepose-mammut-sphere/id-1043106002/

Tarp:
www.dba.dk/hmg-276g-hyperlite-tarp-8/id-1043106438/

Stænger:
www.dba.dk/robens-teleskopstaenger-se/id-1043106917/

Mere
1 måned 1 uge siden - 1 måned 1 uge siden #9 af Kas
Replied by Kas on topic At sælge brugt
Jeg kikkede lige på din salgsanonce for soveposen, og du kunne sagtens lave den meget bedre for at få mere interesse. Her er et par tips:

1) Gør det 100% klart hvad du sælger, din overskrift er "Mammut sphere UL" men du linker til "Sphere Down Winter". Hvad sælge du egentlig?

2) Skriv alle essentielle specifikationer i annoncen, for en sovepose er det f.eks. komfortemperaturer, størrelse og vægt.

3) Hvis den er købt i en dansk butik indenfor de sidste 2 år, og du har kvitteringen, og der dermed er reklamationsret, så skriv det. Skriv evt. også nyprisen.

4) Du mangler billeder. Tag helst dine egne, men hvis du ikke gider det, eller de blive grimme, så tag i det mindste nogen fra producentens hjemmeside.

5) Prisen. Vær realistisk. Så vidt jeg kan se sælger du en sovepose på 1050g men en comfort limit på -11c. Mountain Equipment HELIUM 600 fra soveposetesten i Outsite Magasinet har lignenede specifikationer til 3000 kr - 20% medlemsrabat = 2400 kr. Personligt har jeg det sådan at jeg skal spare mindst 25% i forhold til et nyt produkt for at vælge noget brugt, hvis det er i perfekt stand.

Jeg har ikke set på dine andre annoncer, men der kan sikkert også forbedres på dem.
Last edit: 1 måned 1 uge siden by Kas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fri, Luft og Liv

• Fri, Luft og Liv
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
1 måned 1 uge siden - 1 måned 1 uge siden #10 af Fri, Luft og Liv
Tak for konstruktive input :)

Har "online" kvittering, købt til 4.399, 2016, man kunne lige nå at få lidt garanti med. Jeg kunne ikke finde nogen til salg i Danmark.
På kvitteringen står der Mammut Sphere UL Winter, 195L, men kan godt se at det virker forvirrende. Havde egentlig også lagt et billede op, samme som her på Outsite, hvor man kunne se navn og stregkode mv.

Anyway, hvis jeg skal konkurrer med nypriser på 2.400 kr, så giver det ikke mening for mig.
Jeg tager annoncen ned og så må jeg/vi finde på noget hvor man kører ud og overnatter en enkelt nat, det er bare ikke det samme... Eller også bliver det en låne ting til den yngre generation.
Last edit: 1 måned 1 uge siden by Fri, Luft og Liv.

Tid til at oprette siden: 0.099 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk outdoor rodovre 283px friliv.dk rabat spejdergear banner
Vandregrej stor OutdoorProLogo tentsile  

Samarbejdspartnere

Fjällräven Nordisk nalgene logo lille teva logo lille
Primus Yeti Tentipi Jetboil logo
ExpedAnnonce sea to summit logo lille AclimaAnnonce robens
immeln kanotcenter logo lille odex summit to eat logo ab camping og outdoor udstr
STMNy The Good Karma GrowersCup logo  All Out

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2018 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.