outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Nyt topbillede

• Naturbob
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 8 måneder siden #1 af Naturbob
Nyt topbillede blev oprettet af Naturbob
Tak for nyt topbillede. Flot billede. Det er en af de udsigter jeg aldrig bliver træt af..... heller ikke fra den anden side.....

Selvom det er en befærdet etape, er den alligevel ikke så slidt som man kunne frygte, først når man er helt tæt på Kebnekaise Fjeldstation er stien slidt bred som en motorvej.

For nogle år siden kom jeg gående her og havde Kaipak i sigte, stien var som et parketgulv, og selvom jeg var "sliten" begyndte jeg at løbe - nær var restaurantmad, en kold "Kungsleden", en rigtig seng og et bad. Efter endnu en fantastisk fjeldvandring.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
6 år 8 måneder siden #2 af Milho
Besvaret af Milho på emne Nyt topbillede
Tak for det :)

Ja jeg kan også lugte den velfortjente øl når jeg ser dette billed, tæt på Kebnekaise Fjeldstation. Dette billed er taget dagen efter 2 dages regn og vindstød af Orkanstyrke, der var dømt telthygge. Men når man så kan skimte den blå himmel i det fjerne og alt vådt er blevet tørt, så er det ikke så slemt igen :)

Vh Christian

• Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 8 måneder siden #3 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Nyt topbillede
Meget flot, friskt og indbydende topbillede, med masser af frisk luft på nettet, tak.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

• SebastianAndersen
  • SebastianAndersen's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 8 måneder siden #4 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Nyt topbillede
Utrolig flot billede! Jeg håber også, at kunne få den oplevelse selv at stå der :)

• SebastianAndersen
  • SebastianAndersen's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 8 måneder siden #5 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Nyt topbillede
Det havde jeg intet imod! :)

• Hammelstrup
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
6 år 8 måneder siden #6 af Hammelstrup
Besvaret af Hammelstrup på emne Nyt topbillede
Det ser godt nok lækkert ud. Det kunne være et spændende sted at slide lidt på støvlerne.

• Naturbob
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 8 måneder siden #7 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Nyt topbillede
Stedet er et let tilgængeligt i svensk Lapland.

Tog eller fly til Kiruna, bus til Nikkaluokta, helikopter til Kebnekaise Fjeldstation ell. til fods 19 km. Følg stien mod vest fra fjeldstationen, der ligger nedenfor den lille "knold" (Kaipak). Efter ca. 1½ times vandring vender du dig om......

Så det er bare at tage afsted.....

• LarsM
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 8 måneder siden #8 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne Nyt topbillede
Hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg, det ser lidt ensformigt ud at vandre hen ad bunden af en flad dal, hvor man måske kan se et godt stykke på langs ad dalen, men ikke har nogen særlig udsigt til siderne, fordi man bare kigger lige ind i skråningerne op mod fjeldene. Nej, så synes jeg, det var meget mere spændende at læse Ljunggrens artikel om Det Højalpine Kebnekaise. Når man kommer op på toppene eller på ryggene, der forbinder toppene, har man udsigt, og der er meget mere spændende at gå, end i en flad dal. Så gør det ikke noget, at man p.g.a. forskellige udfordringer ikke kan komme nær så hurtigt frem og derfor heller ikke kan komme nær så langt omkring. Der var dog et enkelt punkt i indledningen til denne artikel, hvor jeg tænkte, at vi har en forskellig indgangsvinkel. Ljunggren skrev om topture og gletsjervandringer som gode aktiviteter på overliggerdage. Jeg ville nok vende det om og sige, at topturene er den primære aktivitet, og vandringen ude fra "civilisationen" ind til det sted, man skal etablere sin base camp (og ud igen til "civilisationen", eller flytning af base camp), i udgangspunktet "bare" er transport, selv om vandreturen selvfølgelig også kan være fin i sig selv.

Tid til at oprette siden: 0.095 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.