outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Bemærkning

The forum is in read only mode.

Nyt kamera til vintertur - hvilket ?

• Draken
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 6 måneder siden #13 af Draken
Besvaret af Draken på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Lige en kommentar om at opbevare batterier tæt mod kroppen/varmen.

Sørg for at kun opvarme batterierne og ikke kameraet. Hvis man tager kameraet fra kulde til varme til kulde flere gange, så risikerer man at det dugger/fryser til. Dette gælder også for vejrbestandige kameraer, omend de holder lidt længere :whistle:

Her om vinteren har jeg mit kamera hængende fremme i kulden og batterierne i inderlommerne.

• Otto
  • Otto's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
6 år 6 måneder siden #14 af Otto
Besvaret af Otto på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Ettersom jeg har dårlig erfaring med vinterdugeligheten til originale batterier som koster mye (700 tror jeg det var), hvordan tror dere at kvaliteten på batterier som koster under en femtilapp er? Jeg gjetter på at kvaliteten står i forhold til prisen, i alle fall i nærheten. Og da er det ikke engang vits å dra med seg disse batteriene ut i marka i det hele tatt :P

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hammelstrup
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
6 år 6 måneder siden #15 af Milho
Besvaret af Milho på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?

Otto skrev: Ettersom jeg har dårlig erfaring med vinterdugeligheten til originale batterier som koster mye (700 tror jeg det var), hvordan tror dere at kvaliteten på batterier som koster under en femtilapp er? Jeg gjetter på at kvaliteten står i forhold til prisen, i alle fall i nærheten. Og da er det ikke engang vits å dra med seg disse batteriene ut i marka i det hele tatt :P

Køb aldrig kopier af batterier! Der er mange fordele ved de originale og store ulemper ved de uoriginale.. Så kort kan det siges..

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Hammelstrup, Malte59
  • Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
6 år 6 måneder siden #16 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Der var en der skrev, at batterier er svinedyre......

Det er de ikke, hvis man har et "almindeligt" digi spejlrefleks = et af de gængse almindelige kameraer, der er til at betale.
  • Hammelstrup
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
6 år 6 måneder siden #17 af Hammelstrup
Besvaret af Hammelstrup på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Anyhow. Jeg har haft mit gamle 400D med på et par ture, og synes bare det er for upraktisk. Jeg går glip af alt for mange billeder, da jeg ikke gider finde det frem hele tiden. Derfor jeg har kig på et point and shoot kamera der kan ligge i lommen. Selv om det bliver meget anderledes end dSLR, så er jeg game på nye udfordringer med et pocketcam. Det skal vel bare ses som nye udfordringer! :)

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
6 år 6 måneder siden #18 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?

Hammelstrup skrev: Anyhow. Jeg har haft mit gamle 400D med på et par ture, og synes bare det er for upraktisk. Jeg går glip af alt for mange billeder, da jeg ikke gider finde det frem hele tiden. Derfor jeg har kig på et point and shoot kamera der kan ligge i lommen. Selv om det bliver meget anderledes end dSLR, så er jeg game på nye udfordringer med et pocketcam. Det skal vel bare ses som nye udfordringer! :)

Samme her - det er lidt for bøvlet på de store ture.

Køber et pocket til foråret. Der kommer hele tiden nye og bedre modeller. Jeg har kig på Canon S-serien. Det kan hænge i en nøglesnor om halsen, og inden for blusen/jakken, så det altid er lige ved hånden.
  • Freke
  • Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
6 år 5 måneder siden #19 af Freke
Besvaret af Freke på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Det blev et Nikon Coolpix AW100 som jeg netop har bestilt. Så kan jeg lige nå at blive bekendt med det inden det bliver udsat for en uges kold prøvelse i uge 7 :)
Tak for alle gode råd m.m.

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Følgende bruger(e) sagde tak: SebastianAndersen
  • Hammelstrup
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
6 år 5 måneder siden #20 af Hammelstrup
Besvaret af Hammelstrup på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?

Freke skrev: Det blev et Nikon Coolpix AW100 som jeg netop har bestilt. Så kan jeg lige nå at blive bekendt med det inden det bliver udsat for en uges kold prøvelse i uge 7 :)
Tak for alle gode råd m.m.

Fedt! Tillykke med det :) Det glæder jeg mig til at høre mere om. Du må skrive en lille anmeldelse.

• Freke
  • Emne forfatter
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
6 år 5 måneder siden #21 af Freke
Besvaret af Freke på emne Nyt kamera til vintertur - hvilket ?
Hej, det skal jeg nok. Jeg tager en masse billeder inden jeg skal på tur og så ser vi hvordan det virker når det kommer ud i en uge med meget lave temperature. Men efter hvad jeg kan læse på nettet af anmeldelser så er folk meget tilfredse med kvaliteten af billeder.

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Tid til at oprette siden: 0.087 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.