outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Bemærkning

The forum is in read only mode.

Nyt hybridkamera -> HVILKET?

• Jens
  • Jens's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 11 måneder siden - 6 år 11 måneder siden #13 af Jens
Besvaret af Jens på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Tak til jer alle for svar og forslag.
Så vidt jeg kan se er alle forslag hidtil dog kompaktkameraer. De er hamrende attraktive for man får meget funktionalitet i en lille størrelse.
MEN, jeg bilder mig altså ind at man får markant bedre billeder med et hybridkamera! Primært grundet den større billedchip, som lukker mere lys ind.
Nogle af de hybridkameraer, som jeg har kigget på:
- Sony Alpha NEX-F3
- Olympus PEN E-PL3
- Samsung NX200
- Nikon 1 V1

Spørgsmål: De fleste af ovenstående og andre hybridkameraer har opgivne vægte omkring de 300g. Ikke så attraktivt som kompaktkameraerne, men ok. MEN er det INKLUSIV objektiv, eller kommer det oven i? Nogen som ved det?
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Jens.
  • BjørnR
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden #14 af BjørnR
Besvaret af BjørnR på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?

Jens skrev: Tak til jer alle for svar og forslag.
Så vidt jeg kan se er alle forslag hidtil dog kompaktkameraer. De er hamrende attraktive for man får meget funktionalitet i en lille størrelse.
MEN, jeg bilder mig altså ind at man får markant bedre billeder med et hybridkamera! Primært grundet den større billedchip, som lukker mere lys ind.
Nogle af de hybridkameraer, som jeg har kigget på:
- Sony Alpha NEX-F3
- Olympus PEN E-PL3
- Samsung NX200
- Nikon 1 V1

Spørgsmål: De fleste af ovenstående og andre hybridkameraer har opgivne vægte omkring de 300g. Ikke så attraktivt som kompaktkameraerne, men ok. MEN er det INKLUSIV objektiv, eller kommer det oven i? Nogen som ved det?

300gram er for huset alene. Og huset er den lette del :) Mit råd.. Køb et mindre DSLR og få et rigtigt kamera. Jeg har svært ved at se fordelene ved de hybrider kontra et rigtigt spejlreflex
  • BjørnR
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden #15 af BjørnR
Besvaret af BjørnR på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Tag feks et Nikon D3200, Ca. 505 g med batteri og hukommelseskort, men uden kamerahusdæksel; ca. 455 g (kun kamerahus). Og det har altså en helt igennem fantastisk sensor på 24 megapixel.
  • Vendelbo
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 11 måneder siden #16 af Vendelbo
Besvaret af Vendelbo på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Jeg har et Sony Nex 3, har lige haft det på lillemors gamle bagevægt, og det lander på små 500 gram med 18-55 objektivet. Jeg er meget glad for kameraet, købte det for at kunne tage bedre billeder under dårlige lysforhold, hvilket det leverer. Dog er jeg ikke imponeret af batterilevetiden, som ligger på omkring 160 billeder, og en ret hurtig "spontan" afladning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
6 år 11 måneder siden #17 af Milho
Besvaret af Milho på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Du kan få programmer der sætter GPS op imod dine billeder og sammenligner tid og dato og på den måde får du den nøjagtige position hvor billedet er taget. Programmerne er anmeldt i en "So ein ding".

Køb ikke Sony eller Samsung (og værre Casio!), de har elendige farveprofiler og du bliver hurtig træt af at se på de falske farver. Vælg Nikon eller Olympus (eller Canon).

Vh Christian
  • Outdoorfreak.dk
  • Outdoorfreak.dk's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
  • When you are outsite, it's life! Anything before or after is just waiting
Mere
6 år 11 måneder siden #18 af Outdoorfreak.dk
Besvaret af Outdoorfreak.dk på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Bare du IKKE køber en Fuji FinePic XP...det er virkeligt et lorte kamera..!!
Var sikker på 14 MP og GPS masser af fede muligheder...men nej,det tager virkelig dårlige billeder ved "svag lys"...langsom udløser hastighed fra knappen er trykket ned...med GPS'en tændt er der MEGET kort batteritid,dårlig inde...GPS er ok hurtig til at finde positionen og den fungere ok når det er dækket af hvidt af sne og det fryser ude...hvis det ikke var for de små knapper... :angry: :angry:

Just add nature and life.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens
  • Soendergaard
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 11 måneder siden #19 af Soendergaard
Besvaret af Soendergaard på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
jeg er lige med på en lytter her i tråden. da jeg har haft meget de samme tanker som Jens omkring at tage et hybrid cam med på tur - for både at få gode billeder uden at slæbe sig ihjel :)

• Soendergaard
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #20 af Soendergaard
fik en hurtig snak med kamera eksperten på mit arbejde.
Han mente umiddelbart at Sony nex 5n nok har en af de bedste sensore på systemkamera markedet og skulle derfor tage helt igennem top flotte billeder også i mørke uden blitz. og samtidig er det ikke så stort.
www.kamerahuset.dk/product/sony-nex-5n-sort-dobbelt-kit-solv-16mm-18-55mm-nex5ndb-cee5/
Men men men.. hvis man ville tage billeder af ting i bevægelse (fodboldkamp, en fugl der flyver osv) så skulle det ikke være helt i top, da autofocus'en ikke er lige så hurtig som på visse andre modeller. Her nævnte han at Panasonic Lumix DMC-GX1X skulle være helt i top. Den model har dog ikke lige så stor sensor som Sony's.
www.kamerahuset.dk/product/panasonic-lumix-dmc-gx1x-sort-m-14-42mm-power-zoom-dmc-gx1xec-k/

Olympus E-P3 skulle også have meget hurtig autofocus. samt billedstabilisering i selve kamerahuset. Hvor fx sony nex 5 kun har det i selve objektiverne. Så hvis man køber et objektiv uden billedstabilisering, så mister man det på sonys.

Jeg er selv kommet frem til at det jeg nok leder efter er et sony nex 5n. Da det er sjældent jeg skal have billeder af ting i bevægelse. Men skal en tur til kameramanden og holde det i hånden. samt læse lidt flere anmeldelser på nettet ;)

Til sidst sagde han at det helt nye Canon EOS skulle være noget af det bedste og også et kig værd. Men til en pris på 7500-8500,- er det noget over mit budget.

Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Soendergaard.
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
6 år 10 måneder siden #21 af Milho
Besvaret af Milho på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Hvis den kameraekspert virkelig har ret, er det direkte useriøst at sende et kamera på marked der ikke kan tage billeder af ting der bevæger sig..
Arr come on, så er vi tilbage i "Stå lige stille i 10 min...."

Vælg altid Canon, Nikon eller Olympus :) Så er der også mest ekstra udstyr at vælge imellem.

Vh Christian
  • jacobask
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #22 af jacobask
Besvaret af jacobask på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?

Milho skrev: Hvis den kameraekspert virkelig har ret, er det direkte useriøst at sende et kamera på marked der ikke kan tage billeder af ting der bevæger sig..
Arr come on, så er vi tilbage i "Stå lige stille i 10 min...."

Arh, det er vel ikke værre end at hvad der ses på det fleste kompaktkameraer - de er jo heller ikke ligefrem verdens hurtigt fokuserende...

Jeg læser det lidt som set fra en der er vandt til nyere dSLR, og så kan der jo være halve sekunder at hente i fokuserings tid. Ikke noget der vil bekymre ret mange, men vil genere de få rigtigt meget.

/ask

Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved jacobask. Begrundelse: staveplade
  • Soendergaard
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 10 måneder siden #23 af Soendergaard
selvfølgelig kan det tage billeder af ting der bevæger sig ;) Forstod bare på ham at autofocus'en ikke var lige så hurtig som på visse andre modeller - så hvis man lægger vægt på at tage billeder af 100 m løb og lignende, kan det godt være at man er bedre tjent med et andet kamera :)
Men på sonys er autofocus'en sikkert lige så godt eller langt bedre end den på de fleste kompaktkameraer.
Milho, hvis du mener ekstraudstyr i form af objektiver er det muligt på sonys og stort set alle hybridkameraer at få en konverter så fx alle sonys objektiver kan sidde på.

• Jens
  • Jens's profilbillede Emne forfatter
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
6 år 10 måneder siden #24 af Jens
Besvaret af Jens på emne Nyt hybridkamera -> HVILKET?
Man bliver jo heldigvis klogere!
Efter at have set flere hybridkameraer live er jeg og mig blevet enige om at det alligevel bliver for "bulky". Det kan godt være at det er mindre end et rigtigt SLR, men linsen på hybridkameraet gør at det bliver så stort, at jeg sikkert i mange situationer vil fravælge at have det med...og DET er jo ikke ligefrem meningen!

Under de mange søgninger på hybridkameraer stødte jeg på Canon S100, som næsten udelukkende har fået positive anmeldelser. De fleste anmeldelser enddog overordentlig positive!
Det er et kompaktkamera med lidt større chip end de fleste og blænde 2.0 i vidvinkel. 5x zoom. Det lader til at kunne alt jeg efterspørger. Vejer 200g og koster 3000kr. Det eneste der lader til at være middelmådigt er batteritiden (også uden GPS aktiveret), men det er jo da til at klare med et ekstra batteri til kr. 400.

Tror det er det, som skal være mit nye kamera. Så håber jeg bare at det er så godt som bl.a. ham her mener:

/Jens
Tid til at oprette siden: 0.101 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat      

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.