outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Solbriller

• Quark
  • Quark's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 6 måneder siden #13 af Quark
Besvaret af Quark på emne Solbriller
Jeg bruger et "billigt" par fra wulfkamper de kommer både med stænger og en rem som kan monteres i stedet. Samt der er et sæt skum ind læg med også så de kan bruges i åben synes det er gode.

Vh.
Kim D. Laursen
  • Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 6 måneder siden #14 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Solbriller
Spejdergear har tilbud på dem, uanset før pris. Jeg fik mig nogle lækre letvægts nogle forrige uge B)
  • morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 6 måneder siden #15 af morten
Besvaret af morten på emne Solbriller
Jeg har et par Oakley Flak Jacket, tror jeg modellen hedder. De virker til at være optisk ret gode. Det er her ihvertfald nogle af de billige solbriller halter, hvor jeg kan blive lidt træt i øjnene af at have dem på i længere tid. UV beskyttelsesmæssigt er der ikke rigtigt nogen forskel så længe glassene er af plastik.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
  • Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 6 måneder siden #16 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Solbriller

Søgaard skrev: Med sommerens komme er der sikkert nogen, som skal have nye solbriller B) Har DU nogen solbriller, du kan anbefale, hvad enten de er billige eller dyre?

Jeg bruger et par Oakley polarized - men jeg faktisk lidt flov ved at anbefale dem, da jeg egentlig synes, at det er meningsløst at give 1500,- for et par solbriller - men selvfølgelig er de fede B)
Med hensyn til den tidligere drøftelse i tråden vedr. kat 3 eller 4 - så vil jeg på det kraftigste anbefaler kat. 3. Jeg har et par Slokker Gletcher i kat 4, og de er uanvendelige til andet end dæmpning af reflekser fra stærk sol!

venligst
Martin

• Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 6 måneder siden - 5 år 6 måneder siden #17 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Solbriller

Ljunggren skrev: Tænk også på signaleffekten!
Det er jo ikke sejt at møde op med et par briller fra Aldi! Folk skal jo tydeligt kunne se at man har givet mindst 1500 :)

Så er det sgu nok sikrest med Ray Ban P .. det logo kender alle B)
Man kan godt risikere, at ignoranter uden trang til grejnørderi overser signaleffekten i et par Oakley eller Julbo .. og så er prisen jo helt til grin :blink:

venligst
Martin

Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Malte59.
  • Søgaard
  • Søgaard's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 6 måneder siden #18 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Solbriller
Jeg valgte sidste år at tage et par cykelsolbriller Tomcat med.
De har en kampvægt på under 20 gram og fungerede fremragende. Jeg må medgive, at jeg ikke kende år kategorien, men de levede op til det, jeg forventede af dem.

Vh Søgaard
  • THH
  • Gæst
  • Gæst
5 år 6 måneder siden - 5 år 6 måneder siden #19 af THH
Besvaret af THH på emne Solbriller
Tjaa. Kunne ikke finde på at bruge over 150 DKK på et par solbriller. Køber altid sikkerhedssolbriller som f.eks. www.icm-arsima.com/pi/IRI-s-smoke_12907_.aspx eller evt. et sæt som dette der har "alt" B) www.icm-arsima.com/pi/MATRIX-saml-selv-brille-komplet-s%C3%A6t_4481_128.aspx
Har en gang ofret 600 DKK og tabte dem umiddelbart efter i Aarhus havn :unsure: Dette havde ikke været lige så "træls" hvis jeg havde givet 1/4 for dem. Der findes et utal af modeller og udformninger at vælge imellem i div. professionelle værktøjsbutikker. Lad være med at gå i SILVAN / BAUHOUS / JEM & FIX / Harald Halv pris, etc, hvis det ikke er anerkendte mærker. Boll'e laver en del sikkerhedssolbriller.
God jagt
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved THH.
  • Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 6 måneder siden #20 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Solbriller

Ljunggren skrev: Hmmm, jeg kan slet ikke se at Spejdergear har solbriller?

Det har de i butikken, swiss eye købte jeg. Tror alle var til 199 kr uanset førpris :woohoo:
  • CStuwitz
  • CStuwitz's profilbillede
  • Outsite turleder / instruktør
  • Outsite turleder / instruktør
Mere
5 år 6 måneder siden #21 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Solbriller
Jeg havde glemt mine Mohave-wannabe briller hjemme. De er ellers ok smarte til løb, cykling, vandring mm. Og jeg har 4 sæt glas i de 4 kat. De vejer ikke meget, men kender ikke vægten. De er i øvrigt fra Netto og har kostet 99kr.

Men i går måtte jeg købe et par ekstra. Det er bare helt alm briller med polaroidglas, da jeg er ekstremt solsart. Dem gav jeg 349kr for i Louis Nielsen,

Jeg bør slet ikke færdes uden om sommeren, for jeg er bare meget sart, og har 3 gange haft solskoldede hornhinder (ja, det kan man godt. I hvert fald når man er rødhåret og solsart).

Jeg ved godt det er fedt med de rigtige briller, men dem jeg har låner ungerne og manden også, og så bliver jeg knapt så hysterisk. :lol:

Christina Stuwitz
  • CachTiger
  • CachTiger's profilbillede Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
  • Næste tur: Kyststien på Bornholm
Mere
5 år 6 måneder siden #22 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Solbriller
Som resultat af denne tråd endte det med at jeg selv fik et par nye briller :)
Det blev disse rød/hvide firefly som jeg købte i intersport i Flensborg. Jeg har ikke brugt dem meget endnu men de virker umiddelbart gode.

Bare lige et opklarende spørgsmål omkring mærkning af kategorien: I min søgen efter briller var kategorien ikke opgivet ret tit. Hvad betyder det?

Med venlig hilsen
Jannie
  • Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
5 år 6 måneder siden #23 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Solbriller
Det betyder at produsenten ikke har kategorisert sine glass... - det er ikke et krav. Mange "billig" briller har ikke den kategorisering, det er ikke nødvendig og de har jo UV-filter, og så koster det jo en del at kvalitetssikre glassene så holder de krav som er satt i forhold til hvor meget lys som kommer igjennom.

Det var svaret jeg fik for nogle år siden da jeg spurte en "billig" produsent som solgte briller til sportsbutikker.
  • CachTiger
  • CachTiger's profilbillede Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
  • Næste tur: Kyststien på Bornholm
Mere
5 år 6 måneder siden #24 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Solbriller
OK. Tænkte om det måske betød at de var kat. 1, men de kan altså i teorien være hvad som helst.

At det er de billige briller som ikke er kategoriseret passer ikke. De briller jeg købte og som jeg linker til i indlæget herover var mærket med kat. 3. 24,95 euro må vel siges at være en billig brille

Med venlig hilsen
Jannie
Tid til at oprette siden: 0.113 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter  bornholmtour logo  

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.