outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Sikkerhedsprotokol

• Stourup
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
7 år 4 måneder siden #13 af Stourup
Besvaret af Stourup på emne Sikkerhedsprotokol
Hej
Jeg har aldrig hørt om sager hvor forsikringen har begyndt på den slags sager når vi har med privat personer at gøre som har drevet friluftsliv. I tilfælde hvor der har været sager i Norge har det så vidt jeg ved handlet om profesionele aktører, og da bliver der taget stilling ud fra gældene metode sæt og generel praksis ind for det pågældene felt. Dette sker ud fra interview med "eksperter" på området. Hvis vi taler fjell her oppe vil det nok ofte blive Norsk Fjell Sports forum, andre kommerciele aktører, Røde Kors, høgskoler som har friluftslinjer osv. Altså er det ikke forsikringsselskaberne selv som har et reglesæt. Men hvis nogen kender til sager ville det være spænde at få noget mere viden om?

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
7 år 4 måneder siden #14 af Quest
Besvaret af Quest på emne Sikkerhedsprotokol
Som jeg skrev er jeg ikke juridisk ekspert. Det er jo en tanke at forsikringsselskaber vil "læne" sig op af en retslig afgørelse. Det er da klart, og måske rimeligt, at der kan spekuleres i ikke at udbetale erstatning til folk der handler uagtsomt uden almen eller gængs omtanke. Skal en person hentes i en meget dyr SAR - Search And Rescue - operation, og vedkommende har handlet uagtsomt, at der vil komme et efterspil i form af bøde. Det koster, som start, et tocifret tusind kroners beløb at få en redningshelikopter i luften. Ikke at forglemme at redningsmandskabet arbejder under den risiko at sætte deres liv på spil!
Tid til at oprette siden: 0.083 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.