outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

NYT fra bestyrelsen

• Ennamaria
  • Ennamaria's profilbillede Emne forfatter
  • Outsite turleder / instruktør
Mere
3 måneder 1 dag siden #1 af Ennamaria
NYT fra bestyrelsen blev oprettet af Ennamaria
Bestyrelsen har haft et turbulent liv, siden vi begyndte vores arbejde i starten af 2019.

Dels har vi arbejdet med at organisere vores del af Outsite Festival, hvilket var et stort arbejde, dels har flere bestyrelsesmedlemmer (herunder 2 kasserere og en formand) forladt bestyrelsesarbejdet, af forskellige grunde. Dels personlige, dels pga. uenigheder med redaktionen af domænet Outsite.org.

Efter at formanden, Krister Larsen, også forlod bestyrelsen, har vi d. 17/6/19 på et møde rekonstitueret os med Susanne Snej som formand, Lars Krabbe som næstformand, og Dennis Kristensen som kasserer.

Vi ser stadig ikke klart i Lars' og Kristers beslutning om at forlade bestyrelsen, da de ikke har givet konkrete begrundelser, men blot udtalt, at de ikke ser, at foreningen går den retning, de ønsker. Vi ved ikke præcist, hvilken retning, der er tale om, bortset fra det, der handler om uenighed om domænet.
Bestyrelsen ser denne uenighed som interne stridigheder, der går længere tilbage end foreningens oprettelse 3/11/18, og hvor begge sider har forskellige tolkninger af virkeligheden.

Det er bestyrelsens vurdering, at uanset hvordan det tidligere har forholdt sig, har generalforsamlingen 3/11/18, hvor den nye forening blev skudt i gang, i enighed accepteret vedtægterne, hvoraf det fremgår, at Foreningen Outsite og Outsite i øvrigt (= domænet og redaktionen) ikke er identiske.
Bestyrelsen agter ikke at forfølge dette spørgsmål yderligere.
Til gengæld indgår vi en samarbejdsaftale, som det også står i vedtægterne, at vi skal.

Der er undervejs i forløbet (siden foråret 2019) fremsat beskyldninger mod Christian Milbo om, at han har snydt foreningen og misbrugt dens midler. Senest beskyldninger om, at han har dirigeret medlemsindbetalinger til en anden konto end den oprindelige forenings. Det er ikke tilfældet. Vi har på mødet d. 17/6/19 set dokumentation for, at indbetalingerne går til den samme konto som hidtil. Bestyrelsen kan således ikke finde belæg på snyd eller bedrag med foreningens midler.

Bestyrelsen ønsker nu at lægge personfnidder og konflikter, der ikke har med nuværende forening at gøre bag sig, og komme videre med det egentlige arbejde.

Bestyrelsen forsøger stadig at oprette en foreningskonto, hvilket er uanstændigt vanskeligt. Vi har dels været plaget af langsommelig sagsbehandling fra bankens side, dels af, at et enkelt medlem i bestyrelsen ikke kunne fremskaffe fornøden identifikation ift. bankens krav. Dette er nu løst. Tilbage står, at banken får løst sine IT-problemer, så man kan benytte sig af deres on-line underskriftsmulighed.

Venlig hilsen
Bestyrelsen/ Susanne Snej, Lars Krabbe, Dennis Kristensen, Mette Knudsen, Palle Nielsen.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Panie, MacGyver, milo, Kajakkok

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• ltlt
  • ltlt's profilbillede
  • Æresmedlem
  • Æresmedlem
Mere
3 måneder 2 timer siden #2 af ltlt
Besvaret af ltlt på emne NYT fra bestyrelsen
Det er bestyrelsens vurdering, at uanset hvordan det tidligere har forholdt sig, har generalforsamlingen 3/11/18, hvor den nye forening blev skudt i gang," - jeg vil gerne konstatere at en " ny forening,, ikke kan "skydes i gang" uden en stiftende generalforsamling"

• ltlt
  • ltlt's profilbillede
  • Æresmedlem
  • Æresmedlem
Mere
2 måneder 4 uger siden #3 af ltlt
Kære Outsite + medlemmer!

Siden bestyrelsen tilsyneladende ikke kaster lys over årsagen til at jeg har trukket mig – fra både redaktionen og bestyrelsen, vil jeg selv gøre det.

Outsite, er IKKE ”bare Outsite”, som de fleste kender det, men de fleste er nok ikke er klar over sammenhængen – den kommer her:

Outsite består af følgende 3-ben:

Outsite Magazine: KOMMERCIEL, Privatejet og selvstændigt. Dejligt magasin i øvrigt.

Outsite.org: KOMMERCIEL, Påstået privatejet (beskrevet længere nede) og administreret som således af ejerkredsen og et antal redaktører. Indtægter gennem foreningen (beskrevet længere nede) og gennem Sponsorere. Tilbyder betalingsture og kurser. Arrangerer Danish Outdoor Festival på Foreningen Outsites vegne.

Foreningen Outsite: NONKOMMERCIEL, medlemsbaseret forening gennem kontingent, bestyrelse i Foreningen Outsite, redaktør i Outsite.org, frivillig i foreningen Outsite, kursusafholder eller turleder i Outsite.org. Foreningen afholder gratis ture og nogle få medlemsarrangementer. Foreningen afholder Danish Outdoor festival. Indtægter gennem kontingentbetaling, mulighed for offentlige eller private tilskud.

Det er således, at foreningen reelt er selvejende, det vil sige, at foreningen selv ejer rettighederne til domænet Outsite.org. Således er det, da domænet i sin tid er købt og betalt med foreningens penge. Desuden afholder foreningen de årlige udgifter til domænet.

Det vil den siddende bestyrelse ikke anderkende, men er tilfredse med at det ligger på private hænder.

Foreningen burde være en selvejende og uafhængig forening. Det er den ikke, som det er nu, men er hængt op på en ”samarbejdsaftale” med outsite.org (påstået privatejet – og pt privat administreret). Samarbejdsaftalen forhindrer foreningen i selv at beslutte hvilke aktiviteter den afholder, Foreningen må ikke afholde kurser eller betalingsture, de skal alene ligge i Outsite.org.
Outsite.org sidder ligeledes på ”Danish Outdoor Festival” som foreningen reelt står bag.
Samarbejdsaftalen skal forhandles årligt inden generalforsamlingen, men den skal IKKE offentliggøres.

Ydermere er det således jf. samarbejdsaftalen at 50% af Outsite+ medlemmernes kontingent går til den ”privat-administreret” Outsite.org. Penge der rettelig bør være i foreningens til ture og glæde for de betalende medlemmer. Som det er nu er de uden for foreningens kontrol.

Foreningen betaler desuden 50% af driften af Outsite.org

Overskuddet fra festivalen deles også 50/50 mellem forening og Outsite.org

Den ”nye” forening er ikke stiftet, da vi aldrig afholdte en stiftende generalforsamling. Dette faktum vælger bestyrelsen at se helt bort fra.
Det var mit ønske at lave en ny, stiftende generalforsamling med nogle ordentlige vedtægter. De eksisterende vedtægter er skrevet, i min optik, for at holde indflydelsen for Outsite.org så afgørende som muligt. Blandt andet punkt 6, ”Samarbejde med Outsite.org” og punkt 9 ”vedtægtsændringer – vedtægtsændringer skal foreslås inden udgangen af året og derefter på 2 på hinanden følgende ORDINÆRE generalforsamlinger. Dvs. som minimum et godt års responstid.

Slutteligt vil jeg sige, at jeg ikke har beskyldt nogen for - andet end rod, Jeg tror ikke at nogen personer i alt dette har handlet i ond tro, Der har været meget at lære, også for mig selv som en del af begge ”maskinrum”.

Jeg valgte at trække mig, da jeg ikke mener at foreningen kan være tjent med ovenstående og den siddende bestyrelse ikke deler min opfattelse.

Vores klare bevæggrunde for alle aktioner har været at skabe rene linier - en uafhængig, selvstændig forening. intet andet

Med venlig hilsen

Lars Thomsen
Tidligere redaktør, tidligere bestyrelsesmedlem, medstifter af Outsite.org i 1996 – nu æresmedlem og frivillig

Krister Stærk Larsen
Tidligere skribent på Outsite magazine, Redaktør og bestyrelsen formand i foreningen Outsite

PS: det kræver kun 25 medlemmer at kræve en ekstraordinær generalforsamling, hvor man kan stille et mistillidsvotum til den siddende bestyrelse. Alt sammen, naturligvis i Foreningen Outsites interesse!
Følgende bruger(e) sagde tak: Wittig

• zymes
  • zymes's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
2 måneder 3 uger siden - 2 måneder 3 uger siden #4 af zymes
Besvaret af zymes på emne NYT fra bestyrelsen
Så..

"Foreningen" som reelt ikke eksisterer pga. en manglende stiftelse sejler..
Er det overhovedet klart skrevet nogle steder, når man betaler for et Outsite+ medlemskab, hvad man faktisk betaler for? Betaler man for et medlemskab i en forening, som ikke eksisterer, eller betaler man for et medlemskab af en privat hjemmeside?

Outsite.org sejler..
Der er blevet gjort opmærksom på loginfejl ufatteligt mange gange, over mere end 1,5 år.. Og hvad er der sket ved det? Login bliver fjernet (halvvejs - efter 1,5 år...), over flere gange, og fejlen er der endnu..

Magasinet sejler..
Det udkommer som vinden blæser :lol:
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden ved zymes.
Følgende bruger(e) sagde tak: ltlt

• Ennamaria
Mere
2 måneder 3 uger siden #5 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne NYT fra bestyrelsen
Foreningen eksisterer skam.
Om ordet "stiftende" var en del af indkaldelsen til generalforsamlingen eller ikke, er ikke en afgørende faktor for foreningens eksistens.

Dit kontingent bidrager dels til hjemmesiden, dels til andre aktiviteter - fx Outdoor Festivallen i april.

At hjemmesiden ikke fungerer ordentligt er til stor irritation for mange, og der bliver fortsat arbejdet på sagen.

Magasinet er ikke en del af det, dit kontingent går til.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Følgende bruger(e) sagde tak: Søgaard

• morten
  • morten's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
2 måneder 3 uger siden #6 af morten
Besvaret af morten på emne NYT fra bestyrelsen
Om kontingentet går til magasinet eller ej, ved jeg ikke, men der er en sammenblanding af økonomien mellem foreningsdelen af Outsite og den kommercielle del, det kan ikke afvises. Det er der ikke nødvendigvis noget odiøst i. Personligt bryder jeg mig ikke om det, og det var da også en af grundene til, at jeg ikke stillede op til generalforsamlingen i november.

Forhåbentligt falder der snart lidt ro på, så vi kan koncentrere os om friluftsliv.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Følgende bruger(e) sagde tak: Wittig

• Pole
  • Pole's profilbillede
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
2 måneder 3 uger siden #7 af Pole
Besvaret af Pole på emne NYT fra bestyrelsen
Jeg syntes at det er ærgerligt, at denne debat skal foregå her i dette forum. Og hvad skal den endelige løsning gå ud på? Der nogle der mener, at nogen tager fra andre og lader de frivillige gøre jobbet. Andre skal underlægge sig noget som ikke er defineret. Og så er alt viklet ind i hinandens tråde, som åbentbart ikke er defineret efter lovens krav? Men er det ikke meningen at få så mange som muligt ud at vandre og opleve det vi andre elsker?
Så løs jeres problemstilling og få jobbet gjordt og undlad at diskutere mere herinde! :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie, Brøndum

• ltlt
  • ltlt's profilbillede
  • Æresmedlem
  • Æresmedlem
Mere
2 måneder 3 uger siden #8 af ltlt
nej,, foreningen eksisterer ikke, du kan få alle links omkring at stifte en forening, hvis du behøver,, fru formand har IKKE sat sig ind i tingene!

Dit kontingent bidrager til den kommercielle del, 50% - om det går til org eller magasinet er jo uden for din rækkevidde. fortæl mi lige,, at sende 4 mand på messe er i foreningens interesse?
og jo,, " stiftende" betyder alt - du er gået i flyverskjul, det er uklædeligt
Følgende bruger(e) sagde tak: Simon, Wittig

• El Gordo
  • El Gordo's profilbillede
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
1 uge 6 dage siden #9 af El Gordo
Besvaret af El Gordo på emne NYT fra bestyrelsen
Outside: “Det vil den siddende bestyrelse ikke anderkende, men er tilfredse med at det ligger på private
Hænder”
Hvem kontrollerer domænet outside.org ?
Er det en hemmelighed?
Ejer René stadig domænet?

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
1 uge 3 dage siden #10 af Milho
Besvaret af Milho på emne NYT fra bestyrelsen
Ejer af virksomheden Outsite er mig :) Det er ingen hemmelighed.
Det er Outsites platforme og magasin.

Vh Christian

• Ennamaria
Mere
1 uge 3 dage siden #11 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne NYT fra bestyrelsen
Referatet fra den ekstraordinære generalforsamling, som blev lovet færdigt i løbet af weekenden, er lidt forsinket pga. div. faktatjek. Forventes lagt ud i løbet af ugen.

Iflg. vedtægterne har vi 30 dage til færdiggørelse af referatet, men vi ønsker at bringe det så hurtigt som muligt.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

• Wittig
  • Wittig's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
1 uge 3 dage siden #12 af Wittig
Besvaret af Wittig på emne NYT fra bestyrelsen
Hej Milho

Ønsker dig alt mulig held og lykke med din virksomhed og det fine magasin.

Men hvis det ikke kun er din kommercielle hjemmeside, men også er foreningens site, så er det påfaldende så meget magasinet fylder, når man tilgår siden, hvor det er langt det mest dominerende på forsiden.

Hvis man kommer ind på siden som ny bruger, så er det svært at gennemskue, at det også er en privat butik og ikke bare en foreningeside. Det finder jeg problematisk.

Det samme gælder kurserne. Der et så vidt jeg kan se bare ét eneste ikke kommercielt kursus langt op det næste år. Alle andre kurser er kommercielle kurser dvs kurser i din private kommercielle del af Outsite eller har jeg helt misforstået noget?

Anyways held og lykke med din forretning

De bedste hilsner Wittig

Tid til at oprette siden: 0.104 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.