outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

• Ingen indlæg at vise.

Indlæg uden svar

• Gurli's profilbillede
    • Alone
    • Så er 4. sæson kommet, hvis nogen...

Flere emner »

Hvem er online

Vi har 306 gæster og 3 medlemmer online

Log ind

Tilmeld nyhedsbrev

Skift af bund i indertelt

• Manby
  • Manby's profilbillede Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 dage 9 timer siden #1 af Manby
Manby Oprettet emne: Skift af bund i indertelt
Hej
Jeg har et 20 år gammelt Helsport (Tror modellen hedder Trollhetta kan ikke lige huske det præcist). Alt fungerer perfekt, men coatningen i bunden af inderteltet er begyndt at falde af i flager, hvilket ikke er så godt, da sovepose, liggeunderlag osv er "dækket" af de flager. Jeg har derfor tænkt på at skifte bunden. Jeg har henvendt mig til Helsport i Norge og deres agent i Tyskland, men de har ikke besvaret min henvendelse. Det koster i parentes 625 Nkr at få skiftet bunden, så hvis de svarede ville jeg ikke betænke mig på at få det gjort.
Jeg er ikke så betænkelig ved selv at skifte det, men jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg kan få stof til det? Er det Extremtextiles.de eller er der en dansk hjemmeside, hvor det kan fås.
Mvh
Kenneth

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Fjeldet!
Mere
5 dage 5 timer siden #2 af Milho
Milho svaret på emne: Skift af bund i indertelt
Jeg kendes desværre ingen danske hjemmesider, men har handlet hos Extremetextiles i Tyskland uden problemer.

Har du et billede af modellen som du vil dele her? Det er a fantastisk med et 20 år gammelt telt der stadig holder :)

Vh Christian

Mere
5 dage 5 timer siden #3 af Ljunggren
Ljunggren svaret på emne: Skift af bund i indertelt
Jeg tror ikke at det kan betale sig men prøv www.teltreparation.dk/

• Manby
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 dage 4 timer siden #4 af Manby
Manby svaret på emne: Skift af bund i indertelt
Jeg skal nok smide et billede op af teltet.
Jeg har kigget på dette stof til en bund
www.extremtextil.de/zeltboden-nylon-pu-beschichtet-10000mm-90g-qm.html
Skal jeg højere op i vægt eller vil det være passende? Det har jo en ganske tiltalende vandsøjlehøjde

Vh
Kenneth

• Pihlen
  • Pihlen's profilbillede
  • Outsite turleder / instruktør
  • Næste tur: Outsite tur på Kungsleden, 250 km
Mere
5 dage 4 timer siden #5 af Pihlen
Pihlen svaret på emne: Skift af bund i indertelt

Manby skrev: Jeg skal nok smide et billede op af teltet.
Jeg har kigget på dette stof til en bund
www.extremtextil.de/zeltboden-nylon-pu-beschichtet-10000mm-90g-qm.html
Skal jeg højere op i vægt eller vil det være passende? Det har jo en ganske tiltalende vandsøjlehøjde

Vh
Kenneth

Jeg har brugt præcis det stof du linker til. Jeg lavede, for ikke så længe siden, et footprint til not apsis i teltet.

Stoffet minder meget om det der er i bund den af mange telte.
Så det virker som ganske god kvalitet!

Mvh.Brian

• Manby
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 dage 3 timer siden #6 af Manby
Manby svaret på emne: Skift af bund i indertelt
Det lyder godt. Det er også til at sy i med en almindelig symaskine, Jeg skal bare have limet sømmene, da stoffet kun fås i en bredde på 1520 mm.
Har kigget på www.teltreparation.dk og der er mindsteprisen specificeret som 400 kr og da stoffet alene koster ca 30-40 € inklusiv forsendelse, så vil det blive alt for dyrt. Derudover forsvinder alt det sjove ved selv at have lavet det:).

• Pihlen
  • Pihlen's profilbillede
  • Næste tur: Outsite tur på Kungsleden, 250 km
Mere
4 dage 17 timer siden #7 af Pihlen
Pihlen svaret på emne: Skift af bund i indertelt
Ja det er til at sy i med en alm maskine. Man skal dog ikke tage fejl af at denne type stof med laminering, er rimelig hård at så i. Der skal en skarp og ny nål til. især hvis man skal sy i 3 lag eller mere, det er rimeligt sejt at stikke igennem, men derfor er det også perfekt til bund i et telt!

Personligt synes jeg det er bedste at så i dette materiale med en Polyester tråd i tykkelse 30 til 50, en 90/14 jeans nål der er ny.

Mvh.Brian

Mere
4 dage 7 timer siden #8 af LarsM
LarsM svaret på emne: Skift af bund i indertelt
For en del år siden fik jeg skiftet bund i et gammelt Helsport Rundhø fra første halvdel af 1980'erne. Det blev sendt op til Helsports fabrik, der vist nok ligger i Melhus lige uden for Trondheim, og de gjorde det professionelt og med fint resultat for nogle få hundrede kroner. Kort efter opstod der så forskellige andre problemer med teltet. Stængerne, som var af glasfiber med metalmuffer omkring samlingerne af de enkelte sektioner, blev sprøde, og man kunne se, at de ikke buede jævnt men havde små knæk lige, hvor glasfiberen kom ud af metalmuffen. Så fandt jeg ud af, at et af Helsports nye telte (på det tidspunkt) havde stænger, der kun var 1 cm længere end de originale stænger til mit gamle telt. Jeg bestilte et sæt af disse stænger. Jeg kunne godt mærke, at teltet p.g.a. den ene ekstra cm stod en anelse strammere, end det havde gjort før. Da dugen i yderteltet med tiden også var blevet lidt mør, kunne den ikke holde til at stå så stramt. Der kom en flænge, som jeg selv reparerede. Ikke så længe efter valgte jeg at købe et nyt telt. Da jeg havde været glad for mit gamle Helsport-telt, valgte jeg igen Helsport, men det har jeg desværre ikke været tilfreds med.

I mit tilfælde var den krakelerende coating i bunden det første af en række problemer med et aldrende telt. Da det ene problem var løst, kom det næste o.s.v.. Jeg spørger mig selv, om det havde været bedre at kassere teltet med det samme frem for at bruge penge på at reparere noget, der alligevel blev ved med at opstå nye fejl på.

Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, Pihlen

Tid til at oprette siden: 0.305 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor pro outdoor rabatkode og outdoor udstyr
OutdoorProLogo OutRoedovre stor friliv.dk rabat tentsile connect
Vandregrej stor FNE Outdoor BannerAlphastore tentsile
Kungsleden Abisko Kebnekaise SingleCover UrbanOutdoor

Guide til Kebnekaise

outsite medlemskab

Sponsorer

Klatregrej stor Fjeld-og-fritid vandfilter net

outsite vandre og friluftsliv

Bliv sponsor på Outsite.org

Samarbejdspartnere

fjaellraeven udstyr Nordisk STMNy ab camping og outdoor udstyr
Primus Yeti Tentipi Lifestraw2
All Out GrowersCup logo

The Good Karma

Calazo
ImmelnPartner AnnonceSuunto Odex WXWileyx 2
  CasioProTrek   ExpedAnnonce   AclimaAnnonce  

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 2002-2017 - Betingelser - Kontakt os  - Foreningen Outsite 

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Alle artikler, tests osv. er ikke økonomisk støttet men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.