outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Vandresko med bred læst søges

• Tagergaard
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #1 af Tagergaard
Vandresko med bred læst søges blev oprettet af Tagergaard
Som overskriften siger, er jeg på jagt efter et par gode vandresko, som skal opfylde følgende kriterier:

-Bred forfod
-lav hælkappe, på grund af en permanent irriteret achillesene.
-Goretex er ikke et krav

Jeg har et par Meindl Dovre, som fungerer rigtigt godt på venstre fod, men på grund af at de trykker på achillesenen duer de ikke på højre fod. Jeg har gået en del i løbesko, men vil nu gerne tilbage i noget mere velegnet fodtøj.
  • Tagergaard
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #2 af Tagergaard
Besvaret af Tagergaard på emne Vandresko med bred læst søges
Vi snakker sko.
  • Tagergaard
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #3 af Tagergaard
Nej, det er også langt fra optimalt, men hellere det, end ikke at kunne komme afsted. Så må jeg bære mindre og vælge lidt nemmere terræn.

Jeg har set på de forskellige trailrunner-sko, dog kun på nettet. Jeg synes de ser lidt smalle ud, men jeg må forbi mit vanlige grejpusher og prøve nogle.
  • Tagergaard
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #4 af Tagergaard
Det er uden tvivl muligt at finde en støvle, som ikke flexer lige der, hvor min acshillesene er irriteret og hævet. Det er bare ikke noget jeg mærker, før efter 3-4 km, så det er svært at afgøre når jeg står i butikken. Jeg troede faktisk at mine Meindl Dovre ville gøre tricket, men desværre gik det ikke således.

Grunden til at min achillesene er irriteret og hævet, skyldes overanstrengelse, skulle løbe DHL Stafet for mit firma for 4 år siden, havde ikke løbet i en del år, men tog løbeskoene ud af skabet og løb 5 km den ene dag og 5 km den anden dag, bare for lige at komme igang... På 3. dagen havde jeg en hævelse 5 cm over hælknoglen på størrelse med en valnød. Jeg har prøvet det meste de sidste 4 år, konservativ behandling, udstrækningsøvelser, ultralydsbehandlinger og lign. Er blever frarådet operation, da risikoen for dårligt resultat er for stor. Overlægen på Idrætsklinikken mente, at det ville fortage sig i løbet af en 6-8 år.... Nu er der gået 4 år og generne er da også mindre, men langt fra væk.
  • Tagergaard
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #5 af Tagergaard
Nej, hvor tyk/høj en kile tænker du på?
  • Outdoor Rødovre
  • Outdoor Rødovre's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #6 af Outdoor Rødovre
Besvaret af Outdoor Rødovre på emne Vandresko med bred læst søges
Hej Tagergaard,
Det lyder som et rimeligt surt problem du har fået dig der. I forhold til dit spørgsmål om støvlevalg, så vil jeg pege på Meindl Matrei. Den er særlig bred i forfoden, og hælkappen er ikke særlig høj. På en str 44 jeg har stående her i butikken er der 10,5 cm fra bunden af hælen (indvendigt) til øverste kant af hælkappen - www.outdoorrodovre.dk/meindl-matrei-goretex-1000000115.html

Når det er sagt, så tænker jeg at du er landet i en meget svær situation, som kan kræve store ofre for at komme igennem. Senebetændelser er bare enormt svære at komme af med, hvis man ikke kan holde sig i ro.

Jeg synes Rene's råd om kile peger i den rigtige retning, men måske skal du overveje om du bør holde foden helt i ro, indtil du oplever markant bedring. Altså hævelsen er væk (?)
  • Kim Priess Loft
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #7 af Kim Priess Loft
Besvaret af Kim Priess Loft på emne Vandresko med bred læst søges
Hej Tagergaard
Jeg har selv problemfødder. Hvad str. bruger du? Jeg har et par Merell Chameleon, som måske kunne bruges..
Vh. Kim

• Tagergaard
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #8 af Tagergaard
Jeg bruger normalt 46 eller 47.
  • Kim Priess Loft
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 10 måneder siden #9 af Kim Priess Loft
Besvaret af Kim Priess Loft på emne Vandresko med bred læst søges
Øv. Mine er str. 44. Afstanden er 8,5 cm fra bund til hælkant og det er en bred model. Blot til info.. Mine favoritsko er iøvrigt Adidas Terrex Fast, som er specialudviklet til vandring. Du kan se dem på you tube. God jagt efter de rigtige... :-)

• Kaj
  • Kaj's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Bjerge skal ses og opleves
Mere
3 år 10 måneder siden #10 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Vandresko med bred læst søges
Du kunne prøve at tage sådan et par hjem....

www.zalando.dk/merrell-moab-vent-hikingsko-brun-me142a066-102.html

Venlig hilsen
Kaj
  • Labe
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
3 år 6 måneder siden #11 af Labe
Besvaret af Labe på emne Vandresko med bred læst søges
I forhold til behandling af din achillessene kan jeg anbefale Michael Chort, som er fysioterapeut, osteopat mm. Han har klinik i Lumsås (tæt på Nykøbing Sjælland). Min søn havde måtte holde pause fra fodbold mm. i adskillige måneder pga overanstrengt akillessene, hverken læge eller kiropraktor kunne hjælpe. Men Michael Chort fiksede det i løbet af 4 - 6 behandlinger. Her er et link til hans hjemmeside, hvis det var noget, du ville overveje at prøve:http://manuelmedicinsklinik.dk/
Tid til at oprette siden: 0.104 sekunder

Vinterkursus

hængekøjekursus

Vinterkursus

- Optimér dit grej til vinterbrug
- Hold varmen om natten
- Hold varmen om dagen
- Sikkerhed
- Overnatningsformer
- Optimering af sovegrej
- Start et bål om vinteren
- Vintervandring
- Vintercamp
- Vintergrej
- og meget mere...

Klik her og læs meget mere...

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.