outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Vandrestøvle!

• marsh
  • marsh's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 4 måneder siden #1 af marsh
Vandrestøvle! blev oprettet af marsh
Hey Folks!!

Kan ikke rigtigt finde ud af om denne støvle lever op til kravene...

www.outdoorxperten.dk/garmont-zenith-gtx-men.html

Skal til Lapland i 2 ugers tid, og vandre Kungsleden.

Håber i gider give en vurdering :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 4 måneder siden #2 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Vandrestøvle!
Hej

Den ser fin ud.
Har du nogen ide om, hvor tung din oppakning bliver?
Har du mulighed for at prøve støvlen inden du køber den. Jeg vil aldrig anbefale nogen at købe en vandrestøvle over nettet, uden at den har været afprøvet fysisk.
Numrene svinger en del fra den ene producent til den anden, og støvler, der ser ens ud på et billede, kan opleves vidt forskelligt på foden.
Det er en myte, at støvler skal gåes til. Den stammer fra de gamle militærstøvler i hårdt læder. En støvle, som den du kigger på her, skal passe som hånd i handske fra først af.
Når du vælger størrelse, så husk at prøve støvlen med de strømper, som du planlægger at gå i. Jeg går altid med indersok i ren merinould og en kraftigere ydersok af uld. Hvis du planlægger noget lignende - så kan det ikke nytte, at prøve støvlen med en tynd tennissok på foden :)

venligst
Martin

• marsh
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 4 måneder siden #3 af marsh
Besvaret af marsh på emne Vandrestøvle!
Tak for det...

Regner med ca. 18 kg på ryggen. Skal vandre Kungsleden omkring 150 km, der er stenet/klippet mange steder, og der kommer til at være en del højde meter, da vi også skal bestige kebnekaise.

Tror ikke der er mulighed for at prøve den på først. Kan nemlig ikke finde en fysisk butik der har dem.

Men har købt vandrestøvler på nettet før, bestilte dem et nummer større end jeg normalt bruger. og det fungerede perfekt til en vandretur på 130 km med 15 kg på ryggen. Så er rimelig optimistisk på det punkt :) Ellers på de jo bare sendes retur!

Tror du de imødekomme de krav? :)

• Birdbamse
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #4 af Birdbamse
Besvaret af Birdbamse på emne Vandrestøvle!
Hejsa du skriver du har været på tur før, så bliver dette nok heller ikke sidste gang ? jeg ville nok vælge som Ljunggren, Meindl Island da der sikkert er bedre økonomi i et sådan par, eller et par La Sportiva men jeg kan også bare lide at pleje fodtøj, den vidste model kender jeg ikke, men har haft noget i samme stil som kun holdte i 3 måneder da der gik hul i siden af skoen hvor den bukkede ved grundleddet i foden, men det er jo ikke sikkert det sker på denne sko, jeg har desværre selv handlet fodtøj på nettet :S det har min søn været meget glad for da han bruger et nummer mindre en jeg gør og ikke har de samme krav som jeg, så alt ialt vil jeg hellere give lidt mere og prøve fodtøjet inden jeg køber, det er jo vigtigt at al påklædning virker og er i orden til omgivelserne for at vi får en god tur ;) ønsker dig en god tur og lykke til med valg af fodtøj :)

• Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 4 måneder siden #5 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Vandrestøvle!
Selvfølgelig kan man bare handle støvler på nettet - og så returnere, hvis de ikke passer. Men det kan godt være en tidskrævende proces at købe støvler på den måde ... hvis nu de næste heller ikke er optimale. Desuden mister man muligheden for at opdage, at andre måske passer endnu bedre.
Nu skriver du ikke hvor du bor - men hvis det overhovedet er praktisk muligt at komme til en velassorteret outdoor butik, så vil jeg anbefale dig at gøre det. Processen med at spadsere rundt i butikken, mens man sammenligner forskellige modeller, er ret nyttig!
Meindl er meget populære .. jeg har selv lige så gode erfaringer med Hanwag og Lowa .. derudover er der alle de moderne - og betydeligt lettere - high-tech støvler, som mange efterhånden sværger til .. dem kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kender dem ..

venligst
Martin

• marsh
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 4 måneder siden #6 af marsh
Besvaret af marsh på emne Vandrestøvle!
Tror også i det lande løb er det nok mere økonomisk at købe par kvali støvler man ved der kan holde mange år.

Har mulighed for at besøge diverse outdoor forretninger. Men dem de anbefaler starter fra 1500. Og mit budget ligger på maks 1000 (er lidt en nærig røv)

Har fundet disse, måske de endnu bedre???
www.zalando.dk/grisport-manapouri-trekking-boots-trekking-stovler-bla-gs542a001-502.html

• agge
  • agge's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 3 måneder siden #7 af agge
Besvaret af agge på emne Vandrestøvle!
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men OutdoorXperten har da fysiske butikker i både Ringkøbing, Esbjerg, Hvide sande og Varde.

hej

• agge
  • agge's profilbillede
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 3 måneder siden #8 af agge
Besvaret af agge på emne Vandrestøvle!
Det er ikke nemt at finde gode støvler til max 1000 bobs.

hej

• pedro
  • Entusiast
  • Entusiast
Mere
5 år 3 måneder siden #9 af pedro
Besvaret af pedro på emne Vandrestøvle!
Jeg har både en Meindl Island og en Asolo FSN 95 og har foretrukket den sidstnævnte da jeg syntes Meindl'en bliver for låst en klump om foden.

/pedro

• mobilos
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 3 måneder siden #10 af mobilos
Besvaret af mobilos på emne Vandrestøvle!
Meindl Island har en udgave der hedder "Light", og som er 150gr. lettere end "heavy" udgave.

www.bergzeit.de/meindl-island-light-mfs-schuhe-dunkelbraun/?apeCountry=DE

Tid til at oprette siden: 0.132 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.