outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Outdoor forum

• Ingen indlæg at vise.

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Bemærkning

Forummet er i læs-kun modus

Regntøj - forskel på det billige og det dyre?

• Malte59
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 9 måneder siden #13 af Malte59
Hej Camilla

Jeg slider meget på mine skalbukser, da jeg ofte er i skoven i forbindelse med mit arbejde. Jeg kan varmt anbefale disse fra The NorthFace - både med hensyn til hold- og åndbarhed:

www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/the-north-face-mens-resolve-pant/shop/catalog/product/view/22442/vandtaette_bukser-8/

Der findes både en kvinde- og en mande udgave.
.. TNF's HyVent membran er jo kendt og anerkendt af rigtig mange.

Der er fordele og ulemper ved det hele - min dyreste jakke er en Haglöfs i GoreTex ProShell. Den er effektiv .. til gengæld knitrer den så meget, at jeg kun bruger den, når den er nødvendig!

venligst
Martin

• CStuwitz
  • CStuwitz's profilbillede
  • Outsite turleder / instruktør
Mere
5 år 9 måneder siden #14 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Regntøj - forskel på det billige og det dyre?
De her tråde er ret fantastiske. Det er simpelthen en jungle derude. Hvor ville jeg dog ønske jeg havde kendt jer for 10.000kr siden. :lol:

Christina Stuwitz
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 9 måneder siden #15 af NOB

CStuwitz skrev: Hvor ville jeg dog ønske jeg havde kendt jer for 10.000kr siden. :lol:

Hvis du har brugt 10k og stadig ikke er kommet afsted, så må jeg desværre informere dig om, at du gør det "forkert". Grej er bare grej og grejs vigtigste formål er at blive brugt.

I en dansk skov, ja sågar en svensk skov kan selv de billigste regnbukser bruges. Sidste år rendte jeg rundt med et regnskørt og på en enkelt sommertur havde jeg slet ikke regn beskyttelse med til benene.

Keep it simple virker i de fleste henseender.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: CStuwitz
  • CStuwitz
Mere
5 år 9 måneder siden #16 af CStuwitz
Ahh, de 10K var nu også en overdrivelse. Men lidt over det halve har jeg brugt, da det eneste jeg ejede var en gammel rygsæk.

Men fordi jeg er så hypermobil og kuldeskær, er der bare ting der lige skal være 100% ok inden jeg rejser langt væk. Særligt når 3 børn nu og da skal indtænkes.

Men nu kommer min nye sovepose i denne uge, og så kan I næsten ikke se r*ven for bare skosåler. :P

Christina Stuwitz
  • Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 år 9 måneder siden #17 af Milho
Da jeg startede lavede jeg også mange fejlkøb. Fra de dyre indkøb som sovepose og vandrestøvler til de billige accessories.
Men så har jeg dog reserver..

Jeg kan kun anbefale at man tager med på tur, træf eller spørger her i forummet. Det kan man spare rigtig mange penge på, også selvom et råd kan være dyre end man budgetterede med.

Vh Christian
  • CStuwitz
Mere
5 år 9 måneder siden #18 af CStuwitz
Helt enig.

Men det kræver man ved I er der. Og så er der den vigtigste regel af alle, når man har en hobby. Man må ALDRIG gå ned på udstyr. :whistle:

Christina Stuwitz
  • NOB
  • NOB's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #19 af NOB

CStuwitz skrev: Man må ALDRIG gå ned på udstyr. :whistle:

Glad for du ikke har brugt 10k.

Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg man nogen gange lærer mest ved at netop gå ned på udstyr.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved NOB.
  • CStuwitz
Mere
5 år 9 måneder siden #20 af CStuwitz
Og jeg er rasende enig med dig, et eller andet sted.

Men med 3 børn på slæb nu og da, og den ene med ekstremt behov for struktur og forudsigelighed, så er det bare blevet en del af min hverdag, det der spejderforberedt.

For 12 år siden drejede jeg bare til venstre i stedet for højre på vej hjem, og så hvor turen bragte mig hen. Jeg elsker eventyr, og har stadig ikke behov for minutiøst at planlægge alt, men jeg har brug for at vide at jeg har gjort hvad jeg kunne for at minimere skader mm. Der er langt hjem med et ødelagt knæ eller en ødelagt ryg, pga dårligt fodtøj eller forkert taske.

Og tro mig, jeg lærte meget af at gå ned på sovepose på træffet. :lol:

Christina Stuwitz
  • CStuwitz
Mere
5 år 9 måneder siden #21 af CStuwitz
Nu var jeg ude og teste mit regntøj i dag, på en lille 6km tur i silende regn, dog uden oppakning, så jeg kan ikke svare for svage steder omkring stropper mm.

Men Patagoniaregntøjet som jeg har linket til bukserne af, kunne fint holde mig tør. Det giver selvfølgelig en fugtig følelse når man kommer ud af det, pga regnmembranen, men det var bedre end noget andet jeg har haft.

Christina Stuwitz
  • camillabacher
  • camillabacher's profilbillede Emne forfatter
  • Energisk
  • Energisk
Mere
5 år 9 måneder siden #22 af camillabacher
Besvaret af camillabacher på emne Regntøj - forskel på det billige og det dyre?
Tak for feedback. Jeg endte med at købe Marmots Precip pants - igen. Men først efter at have prøvet flere af de nævnte modeller, der bare ikke sad ordentligt på mig. Dem fra Patagonia virkede lækre, men det gik op for mig, at jeg vil have elastik i livet. De skal være nemme at trække på og bare sidde godt. De klarede ilddåben med godt 3 timers cykeltur i regn i Stavanger i går og i weekenden skal vi til Irland. Dagture, men rart at vide at man er tør.

Tak til alle for feedback.
  • DKW
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 9 måneder siden #23 af DKW
hm. Ja jeg gik tilbage til den helt gamle skole, for en 5-6 års tid siden. Intet jeg kunne få fingre i, kunne holde når jeg moslede igennem krat og hvad der ellers var. Kunne det holde til dét, så blev jeg gennemblødt fordi det ikke var tæt nok, eller fordi det var for tæt...
Indtil jeg genfandt mine gamle Barbour thornproof oilskinsbukser der vel har en 20 års tid på bagen snart. De er konstrueret som man forventer det af forholdsvis moderne bukser, de kan nemlig åbnes hele vejen i begge sider. EN gang ny olie/voks på, og så har de ellers fulgt mig siden.
Ja det har jakken nu også. Ligeledes en barbour thornproof, dog denne gang en UK udleveret mc-ordonnans jakke. Købt for den nette sum af 30 pund, leveret.

Tungt, og med den klassiske egenskab at kunne stå selv i et hjørne af teltet når det er godt vådt. Men det holder mig tør, og tåler misbrug. Selv 14 dage med uafladelig styrtregn har ikke været et problem.

Bare for at pege i en lidt anden retning end de gængse skal og membran-løsninger, hvis nogen skulle have interesse i dét.

• stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 9 måneder siden #24 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Regntøj - forskel på det billige og det dyre?
En anden mulighed man kan se på er Páramo som er meget populært i England, der bruges heller ikke en traditionel membran.

www.paramo.co.uk/en-gb/index.php

Den teknologi Páramo bruger i deres regntøj: en.wikipedia.org/wiki/Nikwax_Analogy

b
Følgende bruger(e) sagde tak: DKW
Tid til at oprette siden: 0.111 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bornholmtour logo friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.