outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Hvilken anorak..?

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 7 måneder siden #1 af aammat
Hvilken anorak..? blev oprettet af aammat
Her i disse udsalgstider bliver man jo fristet og da den eneste anorak jeg har er alt for varmt, Montane extreme, så har jeg kikket lidt rundt og vil så lige høre om nogen af jer har nogle input til et godt valg..
Jeg har kik på :

Fjällräven no 8 - Den har et flot design og med masser af detaljer :woohoo: , men den er tung og lidt for dyr endnu

Bergans Litfjell - Smart detalje med både en 1/2 og en 1/1 lynlås og så er den vind og vand tæt, men hvor åndbar er den..

Bergans Morgedal - Den er klassisk og får pæn bruger anmeldelser

Norröna Svalbard - Stilrent retro design, men en lidt kort model

Den skal bruge som et alternativ til mine softshell, Pertex og gore tex jakker så det er mere en allround jakke og har da også ledt efter en Event anorak da jeg gerne ville prøve at have en jakke i Event..

Så lad mig hvad I har af erfaringer med anorakker og gerne en af ovenstående modeller, jeg har undersøgt det og ingen forhandler her i Nuuk har nogle af dem så kan ikke "se med fingerne"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 7 måneder siden #2 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Hvilken anorak..?
Jeg har ikke selv en Anorak, men hvis det skal være ultralight og vandtæt ser den her nye Anorak fra Montane spændende ud:

www.montane.co.uk/range/men/shell/aero-event-pullover

Ps. på engelsk bliver en Anorak ofte kaldt en Smock eller Pullover så det giver lidt flere søgeresultater på google
hvis man bruger de navne.

b

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 7 måneder siden #3 af aammat
Besvaret af aammat på emne Hvilken anorak..?
@stokrenden, underligt jeg ikke så den da jeg idag var forbi både Rab og Montane som jeg har en del tøj fra.. Den ser spændende og så er det en eVent.. :woohoo:

Tak for det indspark, men så er der jo 5 muligheder..hmm

• ErikS
  • ErikS's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 6 måneder siden - 5 år 6 måneder siden #4 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Hvilken anorak..?
Der er også Buffalo, der har et stort udvalg af pertex baserede Smocks og Windshirts.
Buffalo's hjemmeside

Cubar, Teclite eller Windshirt kunne måske dække dit behov.

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved ErikS.

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 år 6 måneder siden #5 af Milho
Besvaret af Milho på emne Hvilken anorak..?
Jeg har lige testet Fjällräven no. 8 anorak . og jeg må sige at jeg er imponeret.
Der er så mange fede detaljer der fortæller noget om hvor gennemtænkt anorakken er og det vidner om at dem der har lavet den, selv er på tur.
Jeg vil anbefale den til vinterhalvåret eller til kolde egne/fjeldet i sommeren.

På testturen lå temperaturen lige omkring 0 C. og det regnede i 3-4 timer uafbrudt. Dette var ingen problem og anorakken føles ikke tung af regnen. Hætten kan indstilles efter vejret, så hverken regn eller sne ville være generende, ej heller i blæst. Der er rigtig god pasform og god bevægelighed.

Og prisen, tja den er i den høje ende, men detaljerne og holdbarheden opvejer dette.

Vh Christian

• Søgaard
  • Søgaard's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
Mere
5 år 6 måneder siden #6 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Hvilken anorak..?
Kendte ikke Buffalo. Fede produkter.
Hvor svært kan det være, for Buffalo har en dansk forhandler, ser jeg, nemlig Backpackinglight

Vh Thomas Vaaben Søgaard, redaktør

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 6 måneder siden #7 af aammat
Buffalo har mange modeller og min egen Montane Extreme er designmæssigt nok en kopi af Buffalo eller omvendt, jeg er ikke så meget til jakker/anorakker uden hue.. Ved godt at Buffalo har flere modeller med integreret hue men den type er tit en middelmådig hue som ikke kan justeres eller ikke er så vindtæt.

@Milho Du skrev at din no 8 havde klaret 3-4 timers regn, havde du selv imprægneret den yderligere eller var det "ud af boksen" den klarede det..? Det er netop alle de detaljer som jeg fra start af sendte mig i no 8 retningen og da prisen var lidt høj ledte jeg videre og derfor denne tråd om jeres erfaringer..

@stokrenden, fik læste noget mere på den Montane Aero og som hverdags jakke dur den ikke da jeg ikke synes ventilationen i ryggen hører til.. Men jeg kunne sagtens finde på at købe den til mine fisketure eller ture i fjeldet da jeg synes designet er pænt og den har de funktioner jeg kunne tænke mig for en jakke til fjeldbrug..

Når jeg sidder og tænker over det er jeg glad for de 2 lynlåse i siden på min Montane, hvordan fungere det på din no 8 @ Milho..?

Men hvordan med Bergans, er der ingen som har erfaringer med dem..?

• SebastianAndersen
  • SebastianAndersen's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 6 måneder siden #8 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Hvilken anorak..?
Hvad med Fjällräven Kaise anorak? Den har jeg længe set mig varm på! :)

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 6 måneder siden #9 af aammat
@Sebastian, den er for kort i kroppen synes jeg hvorfor jeg heller ikke har medtaget Bergans Morgedal, vil gerne have lidt længde på den af hensyn til vinden..

• Milho
  • Milho's profilbillede
  • Redaktør
  • Redaktør
  • Næste tur: Island
Mere
5 år 6 måneder siden #10 af Milho
Besvaret af Milho på emne Hvilken anorak..?
Det var ud af boksen den klarede det fint. Den er jo vokset fra fabrikken og burde holde ca. 1 år hvor den bliver brugt godt.

Lynlåsene i sidderne fungerede fint. Jeg vil gerne teste den igen når det bliver lidt varmere, da jeg syntes den havde enormt god åndbarhed og med lynlåsene i sidderne er den sikker også god der. Jeg brugte dem ikke til at få anorakken af og på, da dette ikke var et problem, men det kunne de jo også bruges til.

En anden ting er de to måder at snørre den ind. Bagpå er anorakken forlænget så man kan sidde på den og ikke blive våd, men den virker også som vindskærm. Der er så snørre foran så man kan holde vinden ude nedefra.
Samtidig er der også snørre på midten som man tilgår via forlommen (der er to lommer foran). Denne brugte jeg ikke da den nederste var nok på denne vintertur.

Vh Christian

• SebastianAndersen
  • SebastianAndersen's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 6 måneder siden #11 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Hvilken anorak..?
Ja, det kan jeg se. Tierra skulle også have lavet en stribe anorakker. Jeg kender dem ikke lige, men måske der er mere på deres hjemmeside? :)

• aammat
  • Emne forfatter
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 6 måneder siden #12 af aammat
@Milho, en del af No 8 er fremstillet af G-1000 Eco og som jeg har forstået det kan man ikke imprægnere det med voks men skal bruge et imprægneringsmiddel ala spray /vask og derfor spørgsmålet om "ud af boksen" kvaliteten..
G-1000 Eco er beskrevet som vand afvisende så flot klaret at den holdt til 3-4t regn..
Min Montane Extreme har et pilefoer som gør at hvis du trækker anorakken af uden at bruge lynlåsen følger resten af tøjet med af - ikke så smart når man står i en butik eller på cafe.. :oops:

Tid til at oprette siden: 0.096 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.