outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

Flere emner »

Fejl

There was a problem loading image vildmarkstorv og teltplads.jpg

Ny jakke....

• MAS
  • Emne forfatter
  • Ildsjæl
  • Ildsjæl
Mere
5 år 8 måneder siden #1 af MAS
Ny jakke.... blev oprettet af MAS
Hej.

Jeg leder efter en jakke I stil med Arcteryx Atom LT Hoody, altså et mellemlag eller som yderlag I mildere vejr. Jeg forestiller mig den skal være synetisk. Har I nogle gode erfaringer med ovenstående jakke eller andre tilsvarende gode jakker hører jeg gerne om jeres erfaringer.

Mvh MAS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• ErikS
  • ErikS's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 8 måneder siden - 5 år 8 måneder siden #2 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Ny jakke....
Jeg har rigtige gode erfaringer med Montane.
Et bud kunne være Montane Prism

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved ErikS.

• kelberg
  • kelberg's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • nemini placemus
Mere
5 år 8 måneder siden #3 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Ny jakke....
Kan tilslutte mig til erik's bud. God kvalitet og fornuftigt pris niveau på montane.
Har selv en prism og skal jakke i event derfra.
Mvh Kim

• Georas
  • Georas's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 8 måneder siden - 5 år 8 måneder siden #4 af Georas
Besvaret af Georas på emne Ny jakke....
Hej MAS

Jeg kender desværre ikke Arcteryx jakken, men er umiddelbart lidt kritisk overfor at en let regnjakke og en fleece er syet sammen til én jakke. Jeg synes det er rart at dele sådan et system op i to adskilte jakker, så er det - efter min mening - lettere at regulere sin kropstemperatur.
Jeg har også gode erfaringer med Montane, det er et lille firma, men de laver en god kvalitet.
<---På sommerens fjeldtur brugte jeg Montanes "Featherlite Smock" jakke som yderlag stort set alle dage. I kraftig regn dur den ikke, men til de lette byger og som vindjakke er den perfekt. Den koster en plovmand og vejer ingenting.
Jeg brugte "smocken" sammen med en let fleece, Haglöfs "solo" jakke, og det gik fint med at holde varmen.
Med disse to jakker er du afsted for under 1000 kr. sammenlagt, og kan lettere være komfortabel og tage tøj af og på afhængigt af temperatur, vind og aktivitetsniveau.

Smock regnjakke/vindjakke: spejdergear.dk/shop/montane-featherlite-smock-1106p.html
Haglöfs solo fleece: www.eventyrsport.dk/solo-jacket.html

God tur :)

De bedste hilsner
Rasmus
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved Georas. Begrundelse: pris tilføjet

• ErikS
  • ErikS's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
Mere
5 år 8 måneder siden - 5 år 8 måneder siden #5 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Ny jakke....
Jeg har tre jakker fra Montane:

- Featherlite Smock:
Som Georas skriver: fantastisk let vindjakke til sommer brug og kombineret med en fleece er den en uovertruffen kombination til sent forår eller tidligt efterår.

- Prism Jacket:
Alene som yderlag tidligt forår eller sent efterår og kombineret med en fleece også velegnet til vinterbrug. Er også særdeles velegnet som mellemlag under f.eks. en skal jakke.

- Extreme Smock:
Alene fra sent efterår til tidligt forår. Den skal bruges med sammen med en tynd eller tyk underbeklædning, da den teknisk set er både mellem- og yderlag.

Ingen af de tre jakker er vandtætte, men de kan lige klare en let byge og tørre ganske hurtigt. Både Prism og Extreme holder på varmen, selvom de er våde.

YMMV

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved ErikS. Begrundelse: rettet årstidsangivelser

Tid til at oprette siden: 0.083 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.