outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

Vandrestøvler blevet mindre? - eller anderledes!

• JensB
  • JensB's profilbillede Emne forfatter
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 10 måneder siden #13 af JensB
Jeg opfatter det også sådan, at Søgård og jeg beskriver 2 forskellige scenarier, som hver for sig kan være lige rigtige. Det ses mest tydeligt af, hvor det er, vi får vore vabler. Søgård får sine under hælene, formentlig fordi hans fødder sejler rundt i et par for store støvler. Jeg får mine på tæerne, fordi tæerne presses sammen og frem mod støvlesnuden konstant.

I 2008, hvor jeg havde et lignende problem med et par Hagløfs, mest i forb. med en Sarektur, knækkede jeg i øvrigt den ene storetånegl ved roden. Det grundlæggende brud må være sket på turen; men den knækkede først helt af et par måneder efter hjemkomst. Der har altså været et brud, som er blevet mere og mere udtalt over en længere periode. Denne negl var selvfølgelig også farvet.

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• aammat
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 10 måneder siden #14 af aammat
Når din tå negl rammer støvlesnude hele tiden svare det til at du løfter op og ned i din negl, det får den the at hæve for til sidste at blive blå og det er nok i forbidelse med at din negl har været hævet at knæk skaden er sket.. Til et strandmaraton så jeg en løber hvor storetå neglen var faldet af under løbet grundet for små løbesko, kombination af varme og varmt sand får hele foden til at svulme op til minimum 1 sko str..
Du kan lige fortælle hvad din fod siger til en støvle 1 nr større..?

• JensB
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 10 måneder siden #15 af JensB
Det kan godt være, at det hænger sådan sammen.

Hvad er det lige specielt, du gerne vil have tilbagemelding på, Ammat?

• aammat
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 10 måneder siden #16 af aammat
Tænkte bare det generelt kunne være informativt for andre at kunne læse hvad du fandt frem til, om dine problemer forsvinder hvis du vælger en støvle 1 nr større eller om du finder en anden årsag til dine problemer..

• JensB
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 10 måneder siden #17 af JensB
OK! Jeg melder noget tilbage, når en gang, jeg har fundet en form for afklaring!

• JensB
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 10 måneder siden #18 af JensB
Opdatering til mulige interesserede:

Vedr. den blå negl, som jeg fik på sommerturen i Lapland, er jeg kommet i tanker om en væsentlig detalje, som jeg ikke fik ikke fik taget højde for sidst. Den blå negl fik jeg nemlig under nogle særlige omstændigheder. Jeg fik afsluttet årets fjeldtur en del tidligere end planlagt, fordi jeg fik et brandsår på den venstre ankel, erhvervet ved at spilde kogende vand derpå under madlavning på trangiaen. I dagene derefter måtte jeg derfor gå med en forbinding om brandsåret inden i støvlen og har derfor givet bevæget mig lidt anderledes end normalt og har heller ikke kunne snøre støvlen normalt. Det var under disse omstændigheder, at jeg fik den blå negl - også i venstre side (og ja, under nedgang!). Jeg husker ikke, at støvlerne gav problemer tidligere på fjeldturen. Efter hjemkomst til DK fik jeg repareret støvlesnuder; og på de efterfølgende ture i dansk terræn er det så, at jeg har døjet med pladsen til tæerne. Jeg antager derfor alligevel, at det er snudereparationen, der gør forskellen fra tidligere.

På denne baggrund har jeg i dag prøvet et par nye Hanwags Tatra Wide GTX str. 47½. Altså en anelse større. Dette føltes umiddelbart rigtigt; men jeg har ikke købt dem endnu. Men ud over, at disse støvler giver lidt bedre plads til tæerne, har de et meget fleksibelt snøresystem, der muliggør en stor grad af justering i forhold til fodens bredde.

(Ville selvfølgelig gerne have prøvet den gamle model og størrelse i ny udgave for at teste antagelsen om, at det var snudereparationen, der gjorde forskellen; dette kunne dog ikke lade sig gøre).

• aammat
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 10 måneder siden #19 af aammat
Tak for de ekstra info.. :)

Godt du har fundet dig en alternativ støvle, så er det bare at vent på tilbud..hihi

• JensB
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 10 måneder siden #20 af JensB
Ja, grin du bare, Aammat!
Det er nu ikke fordi, jeg synes prisen er det vigtigste!
Det allervigtigste er at være sikker på, at det et den rigtige støvle. For jeg synes, køb af vandrestøvler er en betydeligt større ting end f.eks. skokøb! Så for en sikkerheds skyld prøver jeg nok nogen flere!

Jeg har nemlig gjort fejlkøb tidligere!

• aammat
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Mere
5 år 10 måneder siden #21 af aammat
JensB, det var nu ikke for at du skulle opfatte jeg grinte, det der var hensigten med den smilie var at du nu havde mulighed for at vente med at købe den støvle du beslutter dig for til der kom et tilbud..
Selv har jeg en "nice to have" liste med ting og når en af tingene fra listen kommer på tilbud så køber jeg den, så har kæresten også en ønskeliste fra mig..

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
5 år 10 måneder siden - 5 år 10 måneder siden #22 af Terje

JensB skrev: Så for en sikkerheds skyld prøver jeg nok nogen flere!

Jeg har nemlig gjort fejlkøb tidligere!

Har også prøvet fejlkøb, selvom jeg synes jeg prøver støvlerne ordenligt først, så overskygger købsglæden, pengene i lommen og situationen åbenbart min evne til at holde hovedet koldt nok i butikken i købsøjeblikket.

Sidst fik jeg købt et par Meindl Borneo (med vilje uden Gtx) - de sad lidt stramt i siderne i butikken - og det blev ved selvom jeg gik dem til - sælge brugt og miste penge.

Eneste umiddelbare råd (til mig selv). Det skal føles godt, rummeligt og rigtigt fra starten.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Terje. Begrundelse: uklart bavl

• JensB
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 10 måneder siden - 5 år 10 måneder siden #23 af JensB
Jeg tror, det er rigtigt, at man i hvert fald ikke skal satse på, at støvler ændrer sig, Rene.

Men nu har jeg altså prøvet ovennævnte støvler for anden gang og var herefter ikke i tvivl. Så nu er de købt, uden at jeg fandt det nødvendigt at prøve flere!

OBS: Og så blev jeg faktisk opdateret om, at der faktisk fås støvler helt op til str. 52!

Slut.

Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved JensB.

• stokrenden
  • stokrenden's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
5 år 10 måneder siden #24 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Vandrestøvler blevet mindre? - eller anderledes!

JensB skrev: OBS: Og så blev jeg faktisk opdateret om, at der faktisk fås støvler helt op til str. 52!

Slut.

Ja, og Meindl laver støvler op til størrelse 54 så de fleste skulle gerne være dækket ind.

b

Tid til at oprette siden: 0.092 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.