outsite vandre og friluftsliv                                                               Paa tur med outsiteOutsite frisk luft paa nettetOm Outsite frisk luft paa nettetoutsite tv outdoor youtube kanal

Nyhedsbrev

Log på / af

Outdoor forum

Flere emner »

Sponsorernes forum

Flere emner »

Indlæg uden svar

• Ingen indlæg at vise.

hvis du skulle anbefale et par vandrestøvler...?

• Udstyrs-Nørden
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 6 måneder siden #13 af Udstyrs-Nørden
Besvaret af Udstyrs-Nørden på emne hvis du skulle anbefale et par vandrestøvler...?
Jeg ville anbefale Meindl Borneo som er en ren læder støvler.

VH
Peter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Marlon
  • Marlon's profilbillede
  • Platin Eneboer
  • Platin Eneboer
Mere
6 år 6 måneder siden #14 af Marlon
Jeg er også på Meindl Borneo holdet.

• Skogstroll
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 6 måneder siden #15 af Skogstroll
Besvaret af Skogstroll på emne hvis du skulle anbefale et par vandrestøvler...?
Jeg har adskillige par støvler - og bruger dem bl.a. dagligt på arbejde i skoven.
Hvis jeg skulle anbefale et par læderstøvler til mine fødder så skulle de være Lowa Baffin.

Mine fødder synes ikke om Haglöfs Solid Lite. De fungerede fint i et par måneder på arbejde, men da jeg havde dem med i blokmark gjorde det ondt. Det er som om hægterne trykker direkte ned i forfoden. Det virker nærmest som om at der kun er gore-tex membran mellem fod og hægte.

Det er hvad mine fødder ville anbefale dine fødder

Spejdersport fører i øvrigt nogle fantastiske inlægssåler

• Patty
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 6 måneder siden #16 af Patty
Jeg har lige anskaffet mig et par Hanwag Grünten. Det er jo ikke blevet til noget seriøs vandring her i vinteren, men på mindre ture uden oppakning har de (som forventeligt) fungeret fortræffeligt. Lækker sål og fantastisk pasform; til MIN fod.

Men valget faldt også på den model, fordi jeg er blevet ret skuffet over de goretex-støvler jeg har prøvet. Jeg er simpelthen druknet i dem. Så denne gang skulle de bare være en læder-støvle.

• SHN
  • Emne forfatter
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
6 år 6 måneder siden #17 af SHN
Jeg takker for de gode indlæg.

I må nu ikke tro at jeg er så grøn at jeg ikke kender princippet om at skoen skal passe til MIN fod :) Ville bare gerne høre om mærker I har erfaringer med. Jeg vil helt sikkert prøve at stikke foden i nogle af de støvler I anbefalinger.

Hvis jeg skulle komme nærmere ind på hvad jeg skulle bruge støvlerne til så skulle det være med let oppakning (+/- 15 kg) og primært på dansk grund.
Jeg vil dog også gerne høre hvad I anbefaler til norske og grønlandske fjelde (og lignende) hvor jeg har vandret en del og ønsker at komme igen (til det har jeg haft et par gore-tex The North Face støvler som jeg ikke var helt tilfredse med).

:)

• kaliffen
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 6 måneder siden #18 af kaliffen
Om Ecco er et fy ord ved jeg ikke noget om, men de omtalte Ecco Xpedition støvler der tidligere er omtalt er jeg også voldsomt glade for. de er ret høje i skaftet og måske lidt varme når vi når til sommer. men her i vinterhalvåret har de været fantastiske.
dog føles de ikke varmere end at jeg tror jeg vil bruge dem også i selvom temperaturen stiger over 10 grader.

shopeu.ecco.com/dk/da/ecco/xpedition-ii_466866/466876?navId=280

de er ikke i den billige ende og jeg har aldrig haft andre vandrestøvler, men jeg har ikke et sekund fortrudt de 1600 som jeg gav for dem.

• Terje
  • Terje's profilbillede
  • Debat Guru
  • Debat Guru
Mere
6 år 6 måneder siden - 6 år 6 måneder siden #19 af Terje

kaliffen skrev: Om Ecco er et fy ord ved jeg ikke noget om, men de omtalte Ecco Xpedition støvler der tidligere er omtalt er jeg også voldsomt glade for...

...og jeg har aldrig haft andre vandrestøvler, men jeg ...

Det der adskiller "rigtige" vandrestøvler fra look-a-likes er typisk sålen. Hvis du vandrer i bjergene, på sten, med (tung?) oppakning, har du brug for stive såler, der beskytter dine fødder mod slag og buk. Look-a-likes vil også typisk blive slidt langt hurtigere op, end de rigtige fra Meindl, Hanwag eller Lowa.

Min erfaring med Ecco vandrestøvler siger, at sålen er for blød. Til gengæld er de fine til vandring uden (tung) oppakning og som vinterstøvler.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved Terje.

• kaliffen
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 6 måneder siden #20 af kaliffen
Nu skulle Ecco støvlen her, være udviklet af forsvaret og bliver også brugt heraf, netop til lange march-ture med fuld oppakning. Jeg kender ikke nogle af de "rigtige" støvler, men med fuld pakket 70 ltr taske er det ihvertfald ingen problem på en tre-dages tur her i landet. Det er ihvertfald hvad jeg har prøvet dem af i.
Jeg tror måske Ecco kæmper en lille kamp om at ændre deres ry. Som jeg ser det har de rykket sig og udviklet sig de seneste år med deres topmodeller.

• mikkel
  • Energisk
  • Energisk
Mere
6 år 6 måneder siden #21 af mikkel

kaliffen skrev: Nu skulle Ecco støvlen her, være udviklet af forsvaret og bliver også brugt heraf, netop til lange march-ture med fuld oppakning. Jeg kender ikke nogle af de "rigtige" støvler, men med fuld pakket 70 ltr taske er det ihvertfald ingen problem på en tre-dages tur her i landet. Det er ihvertfald hvad jeg har prøvet dem af i.
Jeg tror måske Ecco kæmper en lille kamp om at ændre deres ry. Som jeg ser det har de rykket sig og udviklet sig de seneste år med deres topmodeller.

Ecco støvlen blev udviklet af producenten og ikke forsvaret . De solgte dem bare i sin tid til en rigtig god pris og med deraf gode salgstal til forsvaret. Ecco støvlen er suveræn til at være det den er, nemlig en let garnisons støvle eller til ture uden tung oppakning. Du finder ikke nogen i militæret der bruger hverken den nye eller den gamle model på tunge ture derimod er folk meget glade for begge dele til daglig brug.jeg har selv byttet den nye model til den gamle igen da den i mine øjne er langt bedre

• Littlebit
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 år 3 måneder siden #22 af Littlebit
Besvaret af Littlebit på emne hvis du skulle anbefale et par vandrestøvler...?
Ganske interessant læsning i denne tråd og jeg forstår godt det med støvler af GOD kvalivare når man dribler rundt i fjeld og tramper på sten og andet hvor sålen skal passe til dette, men... og nu kommer det så... bliver man slagtet for at vælge en god vandre SKO i stedet (danske forhold) hvor jeg især vægter god "udluftning" så mine fusser ikke lugter som en halvrådden selvdød ko efter et par dage f.eks. noget som Merrell Moab Ventilator?

Det er lidt en afstikker fra hovedtopic men er sikker på andre der kigger på fodtøj også kunne være interesserede. Vandrestøvlerne ville jeg så opgradere til når jeg når så langt at jeg syntes jeg er klar til at drible rundt i fjeldene... Så kan man "nøjes" når man kun suser rundt under danske forhold?

• Gronlund
  • Gronlund's profilbillede
  • Guld medlem
  • Guld medlem
  • Historiske vandreture og vandreture med fokus på naturen
Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #23 af Gronlund

Littlebit skrev: Ganske interessant læsning i denne tråd og jeg forstår godt det med støvler af GOD kvalivare når man dribler rundt i fjeld og tramper på sten og andet hvor sålen skal passe til dette, men... og nu kommer det så... bliver man slagtet for at vælge en god vandre SKO i stedet (danske forhold) hvor jeg især vægter god "udluftning" så mine fusser ikke lugter som en halvrådden selvdød ko efter et par dage f.eks. noget som Merrell Moab Ventilator?

Det er lidt en afstikker fra hovedtopic men er sikker på andre der kigger på fodtøj også kunne være interesserede. Vandrestøvlerne ville jeg så opgradere til når jeg når så langt at jeg syntes jeg er klar til at drible rundt i fjeldene... Så kan man "nøjes" når man kun suser rundt under danske forhold?

:evil: Hvis dine fødder lugter og du mangler udluftning,
- så prøv med 2 par sokker (på hver fod ;-) det giver bedre udluftning og minimum af vabler. :)

Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream

Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Søger du oplysninger om Norge: www.fjellforum.no/
Hilsen......Jens
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Gronlund.

• Littlebit
  • Nyt medlem
  • Nyt medlem
Mere
5 år 3 måneder siden #24 af Littlebit
Besvaret af Littlebit på emne hvis du skulle anbefale et par vandrestøvler...?
Det giver bedre udluftning at pakke dem yderligere ind?

Ingen problemer med vabler her (so far so good)

Hehe sad lige og læste den med 2 par sokker... på HVER fod.

1 par sokker = 2 sokker (1 på hver fod normalt)
2 par sokker = 4 sokker (2 på hver fod normalt)

2 par sokker på HVER fod må så give 8 sokker (4 på hver fod) er det ikke lidt i overkanten? :woohoo: *løber ud og gemmer mig i skoven*

Tid til at oprette siden: 0.095 sekunder

Hovedsponsorer

Friluftsland b wild EventyrsportStor fjeld & fritid
pro-outdoor holbæk bjergkaeden rabat friliv.dk rabat spejdergear banner
outdoor45 rabat  slagelse camping og outdoorcenter    

Samarbejdspartnere

msr logo teva logo lille Jetboil logo sea to summit logo lille
montane logo Tentipi ExpedAnnonce AclimaAnnonce
Yeti Nordisk fjallraven logo 283px Primus
Hilleberg the tent maker osprey rygsaek Trangia mountain equiptment
summit to eat logo ab camping og outdoor udstr STMNy odex
immeln kanotcenter logo lille robens GrowersCup logo waternlife logo

Outsite.org - Frisk luft på nettet - © 1995-2019 - Betingelser - Kontakt os - Foreningen Outsite - Medie info

Outsite er drevet af frivillige og du kan støtte vores arbejde her... - Ingen tests, anmeldelser o.l. er økonomisk støttet, men baseret på godt samarbejde med producenter, importører og butikker.